Gå til innhold

Redd jeg ikke holder ut

Anbefalte innlegg

Har jo nå verdt ett tungt år (eller 3), men nå når alt med bolig etc. er på plass har psyken blitt verre. 
På ukedagene klarer jeg som oftest Fontenehuset, men det er alt. Når jeg kommer hjem er alt blytungt, orker ingenting.
I helgene kommer stort sett bror på besøk, han er sykere enn meg så er ett tveegget sverd. Sitte alene med tankene, eller at han er der med sine problemer.
Tidligere fikk jeg alltid dagene til å gå, men nå er det en kamp, sm tankene øker. Føler fastlegen ikke er så involvert.
Har spurt om det vil være lurt med SSRI, men får ikke noe klarhet. Sluttet på Nobligan som var viktig for han, noe som har økt depresjonen betraktelig. Jeg ser ingen framtid slik det er nå, vil bare ikke ha det vondt hele tiden. 
Ville ikke ett AD være lurt i min tilstand?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488766-redd-jeg-ikke-holder-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Angstlei skrev (1 minutt siden):

Har jo nå verdt ett tungt år (eller 3), men nå når alt med bolig etc. er på plass har psyken blitt verre. 
På ukedagene klarer jeg som oftest Fontenehuset, men det er alt. Når jeg kommer hjem er alt blytungt, orker ingenting.
I helgene kommer stort sett bror på besøk, han er sykere enn meg så er ett tveegget sverd. Sitte alene med tankene, eller at han er der med sine problemer.
Tidligere fikk jeg alltid dagene til å gå, men nå er det en kamp, sm tankene øker. Føler fastlegen ikke er så involvert.
Har spurt om det vil være lurt med SSRI, men får ikke noe klarhet. Sluttet på Nobligan som var viktig for han, noe som har økt depresjonen betraktelig. Jeg ser ingen framtid slik det er nå, vil bare ikke ha det vondt hele tiden. 

Kan du komme inn til DPS for medisinvurdering?

Anonymkode: 4279d...91b

sonderingwondering skrev (13 minutter siden):

Tramadol har jo like egenskaper som SNRI, så du har nok hatt effekt av det. Høres lurt ut at du begynner på antidepressiva ja

Var gamle legen som skrev de ut, hjalp veldig på stemningsleie. Den nye legen visste ikke at denne hadde ad effekt. 

Angstlei skrev (2 timer siden):

Har du brukt ad før? 

Annonse

cathlin skrev (1 minutt siden):

Har du brukt ad før? 

Bare Cipralex, men ikke lengre enn to mnder tror jeg det var. Har alltid slitt med søvnløshet ved oppstart. 
Bror bruket Zoloft som han sier at fjernet all angst for han for 20 år siden, men nå sliter jo han med tyngre ting.
Da var jeg ikke deprimert, fikk de kun mot angst.
Nobliganen ga meg en veldig ad effekt. 

Angstlei skrev (På 8.12.2024 den 14.43):

Bare Cipralex, men ikke lengre enn to mnder tror jeg det var. Har alltid slitt med søvnløshet ved oppstart. 
Bror bruket Zoloft som han sier at fjernet all angst for han for 20 år siden, men nå sliter jo han med tyngre ting.
Da var jeg ikke deprimert, fikk de kun mot angst.
Nobliganen ga meg en veldig ad effekt. 

Du kan sikkert prøve Zoloft. 

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 0.04):

Du må snakke skikkelig med fastlegen din og fortelle hvordan du har det. Medisiner kan hjelpe mye for å komme seg opp igjen . 

Anonymkode: 95d39...d76

Ja, har time hos han om 10 dager. I mitt hode står det imellom Effexor og Zoloft. Psykologen min sa at hun hadde veldig liten tro på Zoloft, men anbefalte Effexor. Hun kan vel dette bedre enn en fastlege?

Angstlei skrev (1 time siden):

Ja, har time hos han om 10 dager. I mitt hode står det imellom Effexor og Zoloft. Psykologen min sa at hun hadde veldig liten tro på Zoloft, men anbefalte Effexor. Hun kan vel dette bedre enn en fastlege?

En psykolog har ikke medisinutdannelse, så jeg ville nok ha hørt på fastlegen i stedet. 

Endret av Vendi
Angstlei skrev (1 time siden):

Efexor er mye mer effektiv enn Zoloft.

Vendi skrev (2 timer siden):

En psykolog har ikke medisinutdannelse, så jeg ville nok ha hørt på fastlegen i stedet. 

Ideelt sett. Han visste ikke at nobligan hadde antideppresive egenskapen. Nå når jeg har sluttet på den er depresjonen tyngre enn noensinne. Siden den går på både seratonin og noradrenalin er det vel en gid indikasjon på at jeg bør velge efexor i stedet for zoloft.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...