Gå til innhold

hvilke forskning gjøres av adhd


Gjest plingeling

Anbefalte innlegg

Gjest plingeling

Jeg lurer på hvilke forskning som gjøres av adhd barn.

Jeg tenker da på kosthold, årsak til adhd-tilstand osv.

Skulle ønske jeg kunne bidra økonomisk til denne forskningen da jeg har enfetter som har adhd og jeg ser hva disse foreldrene går igjennom og hvor vanskelig denne gutten er.

Finnes det et fond el som tildele midler til foreldre med denne diagnosen og hvilke bøker er skrevet om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byhuldra

Jeg vet ikke helt gvordan det ligger an med forskningen, men det står det sikkert noe om på adhd-foreningens hjemmeside.

http://www.adhd-foreningen.no/

Forøvrig tror jeg leger er forsiktige med å uttale seg om hva som forårsaker adhd. Etter hva jeg har lest kan det være flere faktorer bak, enten matvarer, andre sykdommer, tidlig fødsel osv.

Bøker om dette jeg kan anbefale er

AD/HD : impulsivitet, overaktivitet, konsentrasjonsvansker av Tore Duvner

Hyperaktive barn : kosthold og tilsetningsstoffer av Arne Øgaard

Boken om Sirius av Lisbeth Iglum Rønhovde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...