Gå til innhold

Kan man kalle det traumatisk å bli fastholdt og tvangsmedisinert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva mener du om det? Kan man kalle det traumatisk eller blir det feil bruk av ordet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg i samtale med min nye behandler (psykiatrisk sykepleier) sa at jeg aldri har opplevd noe traumatisk og da sa hun: "Jo, du har jo opplevd å bli fastholdt og tvangsmedisinert og det er traumatisk". Hun visste dette fordi hun jobbet på akuttposten før og var med på det da det skjedde.

En annen ting jeg lurer litt på er om det ikke er veldig rart av henne å ta opp dette sånn helt av seg selv? Altså, jeg følte det men mulig jeg føler feil?

Anonymkode: 7c77b...6a3

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et traume er ikke hva som skjer med deg, men hvordan du reagerer på situasjonen du opplevde. Hvis du ikke har opplevd tvangsmedisineringen som et traume så var det ikke det for deg. Mange faktorer kan spille inn. Hvordan de som gjennomførte medisineringen håndterte situasjonen, hvordan du ble snakket til før, under og etter… osv

men ja, rart av et helsepersonell å si at det var traumatisk for deg. Man skal jo ikke tillegge andre følelser på den måten. Med mindre hun ser at du har en traumatisk reaksjon på det da, og hun ønsker å hjelpe deg til å se at dette påvirker deg på en negativ måte som du ikke ser selv

Anonymkode: 5ba83...79d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

men ja, rart av et helsepersonell å si at det var traumatisk for deg. Man skal jo ikke tillegge andre følelser på den måten. Med mindre hun ser at du har en traumatisk reaksjon på det da, og hun ønsker å hjelpe deg til å se at dette påvirker deg på en negativ måte som du ikke ser selv

Anonymkode: 5ba83...79d

Det kan jo hende hun så det da det skjedde siden hun var der da? Men det er jo flere år siden nå og ikke noe som påvirker meg nå.

Anonymkode: 7c77b...6a3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...