Gå til innhold

Holdt på å bli narkoman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppvokst med alkohol og rusmisbruk. Så mye elende, at jeg har vært innom tanken på at det må være godt å slippe og ta tak i alt det vonde ja, men er langt derifra til å faktisk begynne å ruse seg. 

Man kan jo også tenke når tøffe tider er over en, at man skulle stikke litt for å slippe unna. Men nei, så vondt vil jeg ikke andre.

Annonse

Adeie skrev (3 timer siden):

Oppvokst med alkohol og rusmisbruk. Så mye elende, at jeg har vært innom tanken på at det må være godt å slippe og ta tak i alt det vonde ja, men er langt derifra til å faktisk begynne å ruse seg. 

Man kan jo også tenke når tøffe tider er over en, at man skulle drikke litt for å slippe unna. Men nei, så vondt vil jeg ikke andre.

Skulle endre en skrivefeil... Der gikk dårlig.

Endret av Adeie
AnonymBruker

Jeg ble faktisk tungt rusavhengig. Jeg måtte det for å overleve. Men da det å være rusavhengig ble enda jævligere enn før jeg begynte, sluttet jeg. Var i behandling lenge og det var så hardt å vende tilbake til livet at jeg ikke kan beskrive det. 7 år rusfri nå. 

Anonymkode: 5841a...d30

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ble faktisk tungt rusavhengig. Jeg måtte det for å overleve. Men da det å være rusavhengig ble enda jævligere enn før jeg begynte, sluttet jeg. Var i behandling lenge og det var så hardt å vende tilbake til livet at jeg ikke kan beskrive det. 7 år rusfri nå. 

Anonymkode: 5841a...d30

Så godt jobbet. :)

AnonymBruker
Everybody skrev (På 16.1.2025 den 21.58):

Hva prøvde du?

Jeg brukte kokain og amfetamin. Ble noe avhengig av det, men klarte å la være å ta mer, så da klarte jeg å holde meg unna det. Veldig glad for det. Men hadde jo lyst på stoffene lenge etterpå.

Anonymkode: add7d...6fa

FjellOgDalar

Rus er skumle saker. Grensa mellom et usunt drikkemønster og full avhengighet var vanskelig å se, og dermed veldig lett å krysse. Narkotika har jeg ikke brukt utover litt nysgjerrig hasjrøyking noen ganger. Det appellerte ikke til meg. Morfin o.l. har jeg ikke kunnet fordra de gangene jeg har fått det på lovlig vis. 

Det å klare og stoppe i tide står det virkelig respekt av! 

emilie321
FjellOgDalar skrev (25 minutter siden):

Rus er skumle saker. Grensa mellom et usunt drikkemønster og full avhengighet var vanskelig å se, og dermed veldig lett å krysse. Narkotika har jeg ikke brukt utover litt nysgjerrig hasjrøyking noen ganger. Det appellerte ikke til meg. Morfin o.l. har jeg ikke kunnet fordra de gangene jeg har fått det på lovlig vis. 

Det å klare og stoppe i tide står det virkelig respekt av! 

Ja, rus er skumle saker. Også b-preparater. Har hørt av så mange (da jeg har vært innlagt) at de begynte med en tablett og etterhvert måtte de ha mer og mer. Når de da prøvde å trappe ned/slutte, så greide de det ikke.  Har også hatt en nær som var avhengig av alkohol og piller som ikke greide å slutte.

Har fått morfin en del ganger både på sykehus og hjemme (pga smerter) og sterke beroligende ved undersøkelser/operasjoner og jeg likte ikke det de medisinene gjorde med meg. Blir faktisk litt redd når jeg føler at jeg ikke har kontroll og dessuten så liker jeg å være kjørbar.

Ja, er helt enig. Det å stoppe i tide, men også det å greie og bli fri fra sånne stoffer står det respekt av.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...