Gå til innhold

Timer på video vs. fysisk oppmøte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart det ikke vil det. Man får best kjemi når man ser hverandre på ekte. Men at set duger innimellom ja.

Jeg har hatt skriftlig, under covid, skrev litt hver dag, så da fikk behandler bli en del av hverdagen min.

Anonymkode: 5bf02...228

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 21.44):

Vil samtaleterapi over video være like effektivt som samtaler ved fysisk oppmøte på kontoret?

Anonymkode: 0c090...acd

Er alternativet ingen samtaler, vil jeg si at videokonsultasjon er et godt alternativ.

Personlig lar jeg de vanskeligste temaene vente til fysisk oppmøte - det er både terapeut og jeg enig om. Jeg ser også at videokonsultasjon skaper litt mer avstand i samtalen. Dette opplever jeg i blant som en trygghet, og det kan gjøre det mulig å ta opp nye temaer som ikke har blitt satt ord på før. Temaet blir fulgt opp videre på neste time på kontoret. Dette har jeg opplevd som en fin måte å arbeide på når følelse av skam og skyld står i veien for god kommunikasjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...