AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Eva Sofie skrev (1 time siden): For å kunne jobbe med mye av det du nevner, bør det ikke være nødvendig å vrenge sjelen sin, tenker jeg. Vet du hvilken psykologisk teori terapeuten din jobber etter? Noen terapeuter kan flere... Kan du forsøke å øve deg allerede her på å ikke la deg gå inn i noe du føler deg ukomfortabel med, nemlig å si mye om deg selv du ikke ønsker. Det er mulig å jobbe med disse temaene uten å grave opp i hvorfor og årsak. Men mer konkret med hva du kan gjøre i ulike settinger. En slik forespørsel, hvor pasienten hennes blir mer tydelig, bør hun ikke reagere negativt på - det er det hun har etterlyst. Om det er vanskelig å si det, kan du kanskje skrive det ned? Jeg vet det er mye enklere å foreslå det enn å gjennomføre det... Jeg tror hen bruker flere teorier, men jeg er ikke sikker. Hen er veldig aktiv med å prøve å få meg i tale i hvertfall, hen jobber veldig hardt. Men nesten all samtale er vanskelig for meg. Det å si til behandler at jeg liker fargen rosa, er nesten like vanskelig som om jeg skulle si noe veldig personlig eller intimt. Alt låser seg i hele meg, så at det er noe ukomfortabelt må jeg vel bare tåle? Jeg skriver en del til hen, men føler det er nesten like ikke. Dvs. da får jeg lettere ut det jeg vil si, men angsten og "demonene" jeg får mot meg i etterkant er det samme. Jeg har jo i grunn øvd hele livet på å ikke si noe jeg er ukomfortabel med å si, og kanskje er det grunnen til at jeg er i situasjonen jeg er? Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom det heller. Anonymkode: 47270...256 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489971-hvordan-er-det-meningen-at-terapi-egentlig-skal-fungere/page/2/#findComment-4352205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.