Gå til innhold

Når vet du om du er avhengig av vival ( beklager mange spm)

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kroppen din har kanskje blitt tilvendt den dosen av Vival og derfor har det ikke helt samme virkning/effekten som det hadde i starten lengere. Sånn er det som oftest med benzo. Man må da som oftest øke dosen for å få noe virkning. Eller bytte til noe sterkere som f.eks valium og ta en kvart, en halv(skal ikke mer til siden de er ganske sterke). Eller du kan finne en annen type angstmedisin, og bare ta disse beroligende f.eks sånn litt etter behov. Da slipper du å ta så mye benzo og du slipper at kroppen din etterhvert vil bli mer og mer avhengig av benzo for å roe ned angsten.

Anonymkode: 332f7...f8f

Får ikke angst medisin hos legen. Blir kun tilbud ap.

Fortsetter under...

snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Legen

Du skriver jo du ikke får angstmedisiner av legen.

Du mener du ikke får antidepressiva?

Det er vel alle enig i at du ikke trenger. Antipsykotika derimot.

Anonymkode: 0c29f...f40

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vival og Valium er det samme...

Anonymkode: cee94...888

vival fungerer ikke på meg, men valium gjør. Så det er veldig merkelig. Medisin ansvarlig på sykehuset jeg pratet med angående en pasient sa at en valium tilsier en halv vival. Jeg har også snakket med flere som synes valium fungerer bedre/sterkere enn vival.

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

vival fungerer ikke på meg, men valium gjør. Så det er veldig merkelig. Medisin ansvarlig på sykehuset jeg pratet med angående en pasient sa at en valium tilsier en halv vival. Jeg har også snakket med flere som synes valium fungerer bedre/sterkere enn vival.

Vival og valium har virket likt på meg. 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver jo du ikke får angstmedisiner av legen.

Du mener du ikke får antidepressiva?

Det er vel alle enig i at du ikke trenger. Antipsykotika derimot.

Mente dps

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei nå skrev jeg feil, en vival tilsier en halv valium må det vell være hun sa. Jeg husker ikke nøyaktig men det kan jeg finne ut.

Her står det litt om flere som merker at valium virker bedre enn vival:

https://rusinfo.no/2023/02/jeg-opplever-att-valium-virker-mye-bedre-enn-vival/

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei nå skrev jeg feil, en vival tilsier en halv valium må det vell være hun sa. Jeg husker ikke nøyaktig men det kan jeg finne ut.

Her står det litt om flere som merker at valium virker bedre enn vival:

https://rusinfo.no/2023/02/jeg-opplever-att-valium-virker-mye-bedre-enn-vival/

Ts, valium er ikke sterkere

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei nå skrev jeg feil, en vival tilsier en halv valium må det vell være hun sa. 

Da må du ha misforstått fordi valium, vival og stesolid er det samme. Sobril er noe annet.

Anonymkode: dcb66...c36

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må du ha misforstått fordi valium, vival og stesolid er det samme. Sobril er noe annet.

Anonymkode: dcb66...c36

Ja stemmer det, men er ulike mg på dem, er 2 og 5 mg tabl. Men jeg kjenner litt forskjellene på dem, men dem har jo samme virkestoffet, men ulike hjelpestoffer. Så da kan nok noen kjenner forkjeller på dem. Sobril er jo ikke benzo.

Anonymkode: 73a90...307

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja stemmer det, men er ulike mg på dem, er 2 og 5 mg tabl. Men jeg kjenner litt forskjellene på dem, men dem har jo samme virkestoffet, men ulike hjelpestoffer. Så da kan nok noen kjenner forkjeller på dem. Sobril er jo ikke benzo.

Sobril er benzo.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Både vival og valium kommer som 5 mg. 

Det er er naturlig at 2 mg virker mindre enn 5. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...