Gå til innhold

Politiet som nesten banket meg opp

Anbefalte innlegg

Ble kjørt til legevakten av politiet og i basketaket som oppsto så dyttet politimennene meg inn i murveggen og vridde hendene bak ryggen så langt opp at det sa knirk og jeg fikk kjempevondt og følte de brakk armenene mine. Jeg skrek og ba de slippe meg, men de brydde seg ikke og bare forsatte å holde meg og vridde mine håndledd kjempevondt. Så satte de på håndjern mens jeg måtte gå krokbøyd bort og inn i politibilen. I politibilen ble jeg også lagt i bakken og smadret hodet først i gulvet på politibilen med politimannen oppå meg. Nå har jeg traumer for livet. Har blåmerker overalt.

Anonymkode: b931b...9cd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490264-politiet-som-nesten-banket-meg-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gitt at du ikke er troll: Du sier ingenting om hva din rolle var oppi dette. Statistisk sett er det svært sjeldent politiet bruker uforholdsmessig mye makt. Du må ha utagerende ganske voldsomt for å få politiet til å være så hardhendt. 

Anonymkode: ead60...88b

22 minutes ago, AnonymBruker said:

Ble kjørt til legevakten av politiet og i basketaket som oppsto så dyttet politimennene meg inn i murveggen og vridde hendene bak ryggen så langt opp at det sa knirk og jeg fikk kjempevondt og følte de brakk armenene mine. Jeg skrek og ba de slippe meg, men de brydde seg ikke og bare forsatte å holde meg og vridde mine håndledd kjempevondt. Så satte de på håndjern mens jeg måtte gå krokbøyd bort og inn i politibilen. I politibilen ble jeg også lagt i bakken og smadret hodet først i gulvet på politibilen med politimannen oppå meg. Nå har jeg traumer for livet. Har blåmerker overalt.

Hvorfor ble du kjørt til legevakten?

Anonymkode: ba103...8ff

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"I basketaket som oppstod" ja. Så nå har du fortalt hvordan politiet oppførte seg, da gjenstår bare fortellingen om hva du gjorde...

Politiet har makt og de bruker makta si, så lenge de kan forsvare den. De dekker hverandre. 
Det skal være unødvendig å bruke makt på folk som er syke. Man skal ha minst mulig inngripen og mest mulig skånsomt. 
min flere politifolk ikke klarer å håndtere en syk kvinne så er det noe feil et sted. Å slenge folk i bakken med håndjern vil vi si at de slår hodet. Mange av disse folka hadde trengt en på trynet tilbake. 
Ser de fleste tenker politiet alltid er snill og lovlydig. Men forskning viser at psykopater flest jobber inne.nfor politi og advokatyrker 

Anonymkode: 817c1...320

Politiet har makt og de bruker makta si, så lenge de kan forsvare den. De dekker hverandre. 
Det skal være unødvendig å bruke makt på folk som er syke. Man skal ha minst mulig inngripen og mest mulig skånsomt. 
min flere politifolk ikke klarer å håndtere en syk kvinne så er det noe feil et sted. Å slenge folk i bakken med håndjern vil vi si at de slår hodet. Mange av disse folka hadde trengt en på trynet tilbake. 
Ser de fleste tenker politiet alltid er snill og lovlydig. Men forskning viser at psykopater flest jobber inne.nfor politi og advokatyrker 

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

og vridde hendene bak ryggen så langt opp at det sa knirk og jeg fikk kjempevondt og følte de brakk armenene mine. Jeg skrek og ba de slippe meg, men de brydde seg ikke og bare forsatte å holde meg og vridde mine håndledd kjempevondt. Så satte de på håndjern mens jeg måtte gå krokbøyd bort og inn i politibilen.

Det der er en teknikk politiet kan bruke på personer som gjør stor/mye motstand. Du tvinges til å bli rolig. Jo mer motstand du gjør, jo mer smertefullt blir det for deg. Om politiet hadde sluppet deg, slik du ønsket, hva hadde politiet grunn til å tro at du ville gjøre? Ville du selv ha gått rolig med inn i politibilen? Lite tyder på det ut ifra det du beskriver.

Om du uten grunn ble lagt i bakken inni politibilen, med en polititjenestemann over deg, er det blind vold fra politiet. Men jeg vil tro det er en del som utelates fra den ene siden av hendelsesforløpet.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå har jeg traumer for livet. Har blåmerker overalt.

Sett i perspektiv som kanskje også kan gjelde deg, er blåmerker en liten pris å betale om politiet ikke hadde grepet inn. Hva hadde alternativet vært om du hadde fått gå uten politiets innblanding?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har (dessverre) mye erfaring med politiet og deres behandling av meg har kommet an på hvor mye jeg har gjort motstand. De har ikke ut av det blå lagt meg i bakken. Jeg har ikke vært voldelig, men prøvd å komme meg vekk fra de. De har for det meste behandlet meg bra. Med unntak av et par episoder. 

Og ja jeg har fått både blåmerker, bristet ribbein og et blått øye. Men det tar jeg på min kappe. 

Er lenge siden det var sånn der nå da bare så det er sagt. 

AnonymBruker
Glitter skrev (19 timer siden):

Jeg har (dessverre) mye erfaring med politiet og deres behandling av meg har kommet an på hvor mye jeg har gjort motstand. De har ikke ut av det blå lagt meg i bakken. Jeg har ikke vært voldelig, men prøvd å komme meg vekk fra de. De har for det meste behandlet meg bra. Med unntak av et par episoder. 

Og ja jeg har fått både blåmerker, bristet ribbein og et blått øye. Men det tar jeg på min kappe. 

Er lenge siden det var sånn der nå da bare så det er sagt. 

Joda, men er det slik man behandler syke folk? Gjør de det på psyk avd om en pasient blir desperat? Bare slår de ned? 
Nei jeg er mot vold fra politiet. Enkelte der burde hatt seg en på trynet selv. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Joda, men er det slik man behandler syke folk? Gjør de det på psyk avd om en pasient blir desperat? Bare slår de ned? 
Nei jeg er mot vold fra politiet. Enkelte der burde hatt seg en på trynet selv. 

Hvis en pasient blir voldelig eller utagerende på annet vis så må de jo gripe inn. Kanskje belteseng blir tatt i bruk. 

AnonymBruker

Hatt mye med politiet å gjøre i min jobb. De har aldri behandlet pasientene med annet enn omtanke. Ja, det skjer De må legge noen i bakken fordi de slåss i mot. Vi som jobber med tvang lærer faktisk hvordan vi skal bruke tvang på den måten som skader pasienten minst.

Anonymkode: ffab4...998

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...