Gå til innhold

Hva kan man gjøre for å få bedre selvtillit og selvfølelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du noen eksempler?

Anonymkode: d8c05...fb6

Det kommer jo an på hva du liker å gjøre. Sett deg et mål som det er realistisk at du kan oppnå, jobb mot målet og kjenn på mestringsfølelse når du klarer det.

Det kan være å utfordre deg til noe du har lyst til, men ikke tør. Begynne å trene, lage noe, starte med en hobby eller hva som helst.

Anonymkode: 262b4...b74

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du noen eksempler?

Anonymkode: d8c05...fb6

I mitt tilfelle er det å gå litt lengre turer i naturen, trene, jobbe, være sosial.

Anonymkode: 8daf3...2cb

Annonse

Drømmeautomat

Still deg selv spørsmålet: Hva er noe konkret jeg har lyst å gjøre/få til som jeg tror jeg ville klart om jeg hadde mer selvtillit. Lag en liste. Så velger du en relativt liten ting, setter deg som mål å utføre den, øver/lager en plan om nødvendig — og så utfører du den. Så til neste ting på listen. Jo flere ting du klarer å krysse av på lista, jo bedre selvfølelse vil du få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...