Gå til innhold

Hva er det egentlig som gjør at man ved psykisk sykdom blir verre ved alkohol-inntak?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det pga medisiner ikke skal blandes med alkohol eller skyldes det andre årsaker?

Anonymkode: 76e9b...b00

Alkohol påvirker dine nerver sterkt. Også som andre psykofarmaka. Tilfører du får du ro,glede, du blir roligere. Når alkoholen er ute av kroppen er du i ubalanse rent psykisk. Men nervesystemet henter seg inn igjen av normalt forbruk. Ved store mengder og ofte alkohol kan du tro at du er den ubalanserte og at du er de symptomene. Skjelving, nervøs , flakkende blikk, innesluttet… da går man til legen og får medisiner… lurt inn i galskapen. Slik tror jeg en del skaper sine psykiske lidelser, spesielt de med gener for angst/dep psykoser/ og verre. Når man egentlig kun trengte en lang pause. Og så skal man av medisinene, enda verre. Symptomer skaper angst spiralen, og for å komme ut av den må man være sterk, ha innsikt, og helst noen å prate med. Jeg selv fikk så mye angst at den personen jeg pratet med virket ukomfortabel, øyekontakt var umulig, snakke foran folk eller holde foredrag som jeg drev med ble umulig. Og hadde jeg dårlig øyekontakt før, nei, tenkte ikke over det engang. Må man ha balanse og ro for å kunne være avslappet sosialt? Absolutt . Tok 10 år med medisin/ kombinert med fyll før jeg forstod at jeg er egentlig frisk. Men jeg må få balansert hjernen min. Lett? Nei ! Fordi jeg var jo blitt traumatisert rent sosialt. Av mine egne katastrofe tanker og gener med følsom og sensitiv. Jobbet med blikkontakt/ angst / depresjon / i flere år samt helt alkohol fri. Meditasjon, ernæring, og diverse. Så mitt svar er alkohol er nervegift og skole vesenet bør forklare hva den gjør med nervesystemet. Hvorfor man ikke har det i pensum, forstår jeg ikke. Psykologi på ett minimum nivå ville vært ett meget godt fag. Om ikke 20 timer ila ungdomsskolen. Vi trenger ikke bli avhold, men ungdom i dag drikker fortsatt med begge hender i Norden / England.. godt vi har penger i landet. Uføretrygd/ dps er full av folk som kunne vært en anen plass. Du spurte om noe så viktig at du fikk en stor plass. 

Anonymkode: 920cb...85c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...