Gå til innhold

Noen som har oppsøkt behandling for å bedre lav selvtillit og lavt selvbilde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Isåfall hvordan jobbet dere med dette? Finne aktiviteter som man mestrer bra? Jeg er langt nede etter krevende år med sykt barn. Tør ikke ta plass noe sted.

Anonymkode: 8edf0...6e8

FjellOgDalar
Skrevet

Man slipper neppe inn i det offentlige hjelpeapparatet om bestillingen er "hjelp med dårlig selvtillit". Men det er jo ofte en del av et større bilde. 

Det hjelper å finne arenaer hvor man kan bruke ressursene sine og utfordre komfortsonen passelig mye - i riktig tempo. Sosialt nettverk der man kan være og bli akseptert som seg selv er også nyttig. Evt. i kombinasjon med kognitiv terapi. Det fungerer ikke om man ikke har mulighet til å praktisere det man lærer. 

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (3 minutter siden):

Man slipper neppe inn i det offentlige hjelpeapparatet om bestillingen er "hjelp med dårlig selvtillit". Men det er jo ofte en del av et større bilde. 

Det hjelper å finne arenaer hvor man kan bruke ressursene sine og utfordre komfortsonen passelig mye - i riktig tempo. Sosialt nettverk der man kan være og bli akseptert som seg selv er også nyttig. Evt. i kombinasjon med kognitiv terapi. Det fungerer ikke om man ikke har mulighet til å praktisere det man lærer. 

Takk. Jeg tenkte på privat behandling. 

AnonymBruker
Skrevet

Man må klare å overbevise seg selv om at man er god nok.

Det kan man gjøre uten terapi også. 

Anonymkode: adc18...06a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man må klare å overbevise seg selv om at man er god nok.

Det kan man gjøre uten terapi også. 

Jeg får det ikke til. Hi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får det ikke til. Hi.

Er jo det du må også ved terapi. 

Si det til deg selv nok ganger, så sitter det til slutt. 

Ta til deg komplimenter når du får de, for de som gir de juger ikke.

Skrevet

Du må gjøre noe som krever litt og oppleve at du mestrer det. Da bedres selvbildet og selvtilliten. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Du må gjøre noe som krever litt og oppleve at du mestrer det. Da bedres selvbildet og selvtilliten. 

Riktig. Jeg kjenner at det er da jeg har det best. Under aktivitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...