AnonymBruker Skrevet 15. mars Skrevet 15. mars Isåfall hvordan jobbet dere med dette? Finne aktiviteter som man mestrer bra? Jeg er langt nede etter krevende år med sykt barn. Tør ikke ta plass noe sted. Anonymkode: 8edf0...6e8 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Man slipper neppe inn i det offentlige hjelpeapparatet om bestillingen er "hjelp med dårlig selvtillit". Men det er jo ofte en del av et større bilde. Det hjelper å finne arenaer hvor man kan bruke ressursene sine og utfordre komfortsonen passelig mye - i riktig tempo. Sosialt nettverk der man kan være og bli akseptert som seg selv er også nyttig. Evt. i kombinasjon med kognitiv terapi. Det fungerer ikke om man ikke har mulighet til å praktisere det man lærer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars FjellOgDalar skrev (3 minutter siden): Man slipper neppe inn i det offentlige hjelpeapparatet om bestillingen er "hjelp med dårlig selvtillit". Men det er jo ofte en del av et større bilde. Det hjelper å finne arenaer hvor man kan bruke ressursene sine og utfordre komfortsonen passelig mye - i riktig tempo. Sosialt nettverk der man kan være og bli akseptert som seg selv er også nyttig. Evt. i kombinasjon med kognitiv terapi. Det fungerer ikke om man ikke har mulighet til å praktisere det man lærer. Takk. Jeg tenkte på privat behandling. Anonymkode: 8edf0...6e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Man må klare å overbevise seg selv om at man er god nok. Det kan man gjøre uten terapi også. Anonymkode: adc18...06a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man må klare å overbevise seg selv om at man er god nok. Det kan man gjøre uten terapi også. Anonymkode: adc18...06a Jeg får det ikke til. Hi. Anonymkode: 8edf0...6e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får det ikke til. Hi. Anonymkode: 8edf0...6e8 Er jo det du må også ved terapi. Si det til deg selv nok ganger, så sitter det til slutt. Ta til deg komplimenter når du får de, for de som gir de juger ikke. Anonymkode: adc18...06a 0 Siter
nachnoo Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Du må gjøre noe som krever litt og oppleve at du mestrer det. Da bedres selvbildet og selvtilliten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars nachnoo skrev (1 time siden): Du må gjøre noe som krever litt og oppleve at du mestrer det. Da bedres selvbildet og selvtilliten. Riktig. Jeg kjenner at det er da jeg har det best. Under aktivitet. Anonymkode: 8edf0...6e8 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.