Gå til innhold

Dårlig av verden?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er gener. Så ikke så merkelig. 

Vi lever lengre og er sunnere nå enn noengang, vi er mange fler mennesker også. Så vi har fått det bedre og bedre jo mer teknologi vi får.

Anonymkode: 04147...be1

Det er rart likevel men men. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Det er rart likevel men men. 

Det er ikke noe nytt. Noen dør unge, andre dør som eldre, noen får kreft, andre får ikke. Har alltid vært slik. Ikke noe nytt dette. Det nye er jo at vi har tilrettelagt livet og har medisiner som gjør at det dør mindre mennesker som er unge og vi blir eldre og eldre.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe nytt. Noen dør unge, andre dør som eldre, noen får kreft, andre får ikke. Har alltid vært slik. Ikke noe nytt dette. Det nye er jo at vi har tilrettelagt livet og har medisiner som gjør at det dør mindre mennesker som er unge og vi blir eldre og eldre.

Ok. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Forventet levealder i 1900 var for eksempel rundt 52 år. I 2020 ble forventet levealder beregnet til over 83 år. Det forteller oss at helseforholdene bedret seg betydelig fra 1900 til 2020. 

Ja det er da noe. Jeg bør sikkert ikke høre på alt jeg hører på men syns det virker fornuftig, mannen sier jeg har ikke godt av det selv om han er delvis enig. 

Annonse

Annonse

stjernestøv skrev (3 timer siden):

kobberet som er der. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det skulle egentlig vært gull der har jeg hørt. 

Kobber brukes i ledninger og kabler, og siden det er et verdifullt stoff, er det problemer med tyveri av kabler fra elverk. Kobber er ikke farlig, det brukes bl.a. i smykker og finnes naturlig i mat. Bare søk, så finner du eksempler på alt dette. 

Jeg vet ikke om det er kobber i moderne strømmålere, i så fall er det minimalt. Du kan jo tenke deg kostnaden og tyveri-risikoen hvis det hadde vært gull i dem - eller noe annet med høy gram-pris? 

Gamle strømmålere kunne inneholde kvikksølv, som i dag regnes som en miljøgift. Kvikksølv er ikke et metall man skal omgi seg med uten en god grunn. (Og nei, kvikksølv brukes ikke lenger i vaksiner eller medisin.)

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Kobber brukes i ledninger og kabler, og siden det er et verdifullt stoff, er det problemer med tyveri av kabler fra elverk. Kobber er ikke farlig, det brukes bl.a. i smykker og finnes naturlig i mat. Bare søk, så finner du eksempler på alt dette. 

Jeg vet ikke om det er kobber i moderne strømmålere, i så fall er det minimalt. Du kan jo tenke deg kostnaden og tyveri-risikoen hvis det hadde vært gull i dem - eller noe annet med høy gram-pris? 

Gamle strømmålere kunne inneholde kvikksølv, som i dag regnes som en miljøgift. Kvikksølv er ikke et metall man skal omgi seg med uten en god grunn. (Og nei, kvikksølv brukes ikke lenger i vaksiner eller medisin.)

Ok. Det er såpass ja. Kanskje jeg har misforstått noe da? 

stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Kanskje jeg har misforstått noe da? 

Muligens - den kritikken jeg har fått med meg mot moderne strømmålere, har handlet om personvern og strømpriser, ikke metaller. Men jeg henter ikke slik info fra nettsider som virker useriøse, heller ikke fra Facebook. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...