Gå til innhold

hva er galt i å være "mamma dalt"?

Anbefalte innlegg

Gjest mammadalt

hva er galt med det? eller hvofor blir folk så sure når man velger å høre på mamman sin? er det liksom "inn" å være dum mot mamman? F.eks. når andre venner må være hjemme kl 11 fra byen, og en må være hjemme kl 10, fordi mamma sa han måtte komme hjem da. Men kommer han hjem kl 10 er han jo "mamma dalt" så for ikke å virke "tøff" nok, blir han ute til kl 11, og får masse kjeft når han kommer hjem. Hvorfor må det være slik? hva er egentlig galt i å høre på mamman sin? jeg er utrolig lei av at min mamma hele tiden er så streng med meg, men egnetlig hadde ikke det gjort noe om ikke venner hele tiden hadde sakt at jeg ikke må høre på mora mi. For egentlig er det ikke noe galt med mora mi, men med vennenne som hele tiden skal "tøye" grenser.

Jeg er bare så utrolig lei av å hele tiden bli kalt for "mamma dalt" vist jeg gjør som mora mi sier. Selv om jeg ganske ofte IKKE gjør som hun sier.

Hva er deres synspunkter på akkurat det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49156-hva-er-galt-i-%C3%A5-v%C3%A6re-mamma-dalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ikke er noe gale i å være mammadalt i det hele tatt. Men selv vil jeg ikke kalle det mammadalt i å høre på hva hva foreldrene sier og aksepterer det, det viser bare respekten en har for dem.

Jeg tror at de som driter i hva foreldrene sier gjør det bare for å tøffe seg for vennene sine. Ingenting er bedre enn å ha foreldre som bryr seg om deg, og kjefter på deg fordi du kommer en time for sent hjem, de er jo så klart redde for hvor ungene deres er. Jeg tror/vet at dette går over med tiden, når en blir eldre ser en hvor utrolig godt det er å ha foreldrene sine og ville gjort hva som helst for ikke å miste dem. Det er bare en fase i livet hvor man synes foreldrene er teite uansett hva de gjør.

Jeg syns ikke det er galt i det hele tatt jeg :-)

Selv er jeg 19, men gjør likevel det som mamma sier, og spør henne ofte om råd.

Noen ganger er vi mor og datter, og noen ganger bestevenninner.

Bare gjør som du alltid har gjort du, og gjør det slik du vil!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...