Gå til innhold

Cajsa (20) er lei av å frykte menn - Er norske menn virkelig så ille??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare noen som tiltrekker seg creeps?

https://www.nrk.no/norge/cajsa-_20_-skreiv-at-ho-er-lei-av-a-frykte-menn-_-fekk-massiv-respons-1.17383520

Heilt sidan 14-årsalderen har Cajsa Olaisen Strønen opplevd å få uønskte kommentarar og merksemd for kroppen sin. Då spesielt frå klassekameratar.

Men ifølge ho sjølv var dette berre ein forsmak på livet som vaksen.

– Om kvelden har eg fått kommentarar frå fulle vaksne menn som har sprunge etter meg og skrike etter meg, seier ho.

Ho fortel også om episodar på barar der menn har kyssa henne sjølv når ho tydeleg har sagt at ho ikkje ville.

Anonymkode: c8099...16d

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Var slik når jeg  ar ung også. Det er ikke de fleste menn, men mange nok til at det skjer hver eneste gang man var ute på byen. Og desverre også uønsket oppmerksomhet bare man gikk i byen.

Jeg har hatt gode kjærster, så tiltrekker meg ikke dårlige menn.

Anonymkode: cdf4c...5d7

psykedeliker
Skrevet

Ingenting nytt her, slik var det for en generasjon siden også - ihvertfall i enkelte miljøer. Et veldig effektivt grep er å eksponere og ansvarliggjøre de enkeltindividene som aktivt fremmer denne kulturen med sine ord og handlinger, uavhengig av kjønn.

Men denne artikkelen går faktisk litt mer i dybden enn vi vanligvis ser i den offentlige debatt når temaet drøftes. Det er bra, men langt fra nok.

Skrevet

Jeg får litt inntrykk av at dette er tabloid svartmaling og krisemaksimering. Det betyr ikke at trakassering ikke er et problem.

Grov trakassering skjer. Voldtekt skjer med 1 av 5 kvinner. 

Det jeg reagerer på er at alt blir satt i samme bås. Folk må tåle å høre meninger om hvilke klær som er sexy. Jenter har masse meninger om hvordan gutter skal kle seg.

Jeg vil påstå at unge jenter er verre  enn gutter når det gjelder å rangere motsatt kjønn og snakke høyt om at "det er ingen kjekke gutter i klassen" etc. Det er basert på både egen erfaring og at jeg er mye med ungdom. Jeg er sjokkert over enkelte av jentene.

Jeg synes det er uansvarlig å skrive at 70% av jenter opplever å bli kvalt under sex uten å samtidig si at dette er frivillig i 95% av tilfellene (samme undersøkelse). Gutter blir også "kvalt", men det er det ikke interessant å nevne. Det etterlater er inntrykk av at det handler om vold og overgrep. Det er kansje en farlig og sjokkerende praksis for godt voksne som meg, men det er noe to parter samtykker om. Ideen er at det skal skal gi økt nytelse for den som blir kvalt.

Jeg er spent på erfaringen til DOL kvinner. Blir dere ofte trakassert? Hvor ofte skjer det? 

AnonymBruker
Skrevet
  Grendel skrev (På 18.4.2025 den 15.37):

Jeg får litt inntrykk av at dette er tabloid svartmaling og krisemaksimering. Det betyr ikke at trakassering ikke er et problem.

Jeg er spent på erfaringen til DOL kvinner. Blir dere ofte trakassert? Hvor ofte skjer det? 

Ekspander  

Det skjedde hver gang jeg var på byen. Alt fra plystring til klåing på kroppen. Avviste man  noen var man hore.

Ble faktisk nesten voldtatt på vei hjem av noen som mente det neiwt ikke kunne gjelde hele kvelden.

Nå er jeg for gammel til å gå ut, sist var jeg milf og det var dårlig gjort jeg ikke tok meg tid til å lære opp unggutter.

Skrev også at det ikke er alle, men når det skjer hver gang man gikk ut, så er det for mange. 

Nå så jeg også på min siste  yter desperate damer på egen alder som sjekket opp gutter som var det jeg kaller barn. Så finnes den veien også.

Men man må faktisk si i fra til de man ser som driver på slik. Er man venn med en som holder på slik, så fortell det de oppfører seg som drittsekker

psykedeliker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 15.50):

Men man må faktisk si i fra til de man ser som driver på slik.

Ekspander  

Må man egentlig det? Når noen er over myndighetsalder og blir trakassert av ufyselige folk har de ansvaret for å si fra selv i utgangspunktet, så får vi som har vært ute noen vinternetter før heller stille opp hvis situasjonene eskalerer.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
  psykedeliker skrev (På 18.4.2025 den 17.49):

Må man egentlig det? Når noen er over myndighetsalder og blir trakassert av ufyselige folk har de ansvaret for å si fra selv i utgangspunktet, så får vi som har vært ute noen vinternetter før heller stille opp hvis situasjonene eskalerer.

Ekspander  

Man sier i fra selv. Men slike menn hører ikke på kvinner. De respekterer andre mennesker og kanskje dere kan endre de.

psykedeliker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 18.04):

Men slike menn hører ikke på kvinner.

Ekspander  

Det gjør de, dersom dere bruker de riktige ordene.

Everybody
Skrevet
  Grendel skrev (På 18.4.2025 den 15.37):

Det jeg reagerer på er at alt blir satt i samme bås. Folk må tåle å høre meninger om hvilke klær som er sexy. Jenter har masse meninger om hvordan gutter skal kle seg.

Jeg vil påstå at unge jenter er verre  enn gutter når det gjelder å rangere motsatt kjønn og snakke høyt om at "det er ingen kjekke gutter i klassen" etc. Det er basert på både egen erfaring og at jeg er mye med ungdom. Jeg er sjokkert over enkelte av jentene.

Jeg synes det er uansvarlig å skrive at 70% av jenter opplever å bli kvalt under sex uten å samtidig si at dette er frivillig i 95% av tilfellene (samme undersøkelse). Gutter blir også "kvalt", men det er det ikke interessant å nevne. Det etterlater er inntrykk av at det handler om vold og overgrep. Det er kansje en farlig og sjokkerende praksis for godt voksne som meg, men det er noe to parter samtykker om. Ideen er at det skal skal gi økt nytelse for den som blir kvalt.

Ekspander  

Ja mange kvinner går kun etter utseende. Kvinner bryr seg mer om utseende enn menn, selv om mange liker å hevde det er motsatt.

AnonymBruker
Skrevet
  psykedeliker skrev (På 18.4.2025 den 18.24):

Ekspander  

Nei. Alle ord og handlinger er prøvd.

Skrevet
  psykedeliker skrev (På 18.4.2025 den 18.24):

Ekspander  

Da kan jo du komme med fasiten så er det løst for alle kvinner heretter? 

Everybody
Skrevet

Hun kan ta en tur til Egypt som kvinne, da tenker jeg hun blir glad når hun kommer hjem til Norge. 😂

Skrevet
  Everybody skrev (På 19.4.2025 den 17.03):

Hun kan ta en tur til Egypt som kvinne, da tenker jeg hun blir glad når hun kommer hjem til Norge. 😂

Ekspander  

Jepp

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
  Everybody skrev (På 19.4.2025 den 17.03):

Ekspander  

Så fordi egyptiske menn i henhold til deg er verre, så kan norske menn bare fortsette å behandle jenter som en kjøttet?

Everybody
Skrevet (endret)
  AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 18.14):

Så fordi egyptiske menn i henhold til deg er verre, så kan norske menn bare fortsette å behandle jenter som en kjøttet?

Ekspander  

Norske menn behandler ikke jenter som "kjøttet".

Endret av Everybody
psykedeliker
Skrevet
  Lillemus skrev (På 18.4.2025 den 19.46):

Da kan jo du komme med fasiten så er det løst for alle kvinner heretter?

Ekspander  

Akkurat den delen av manus forsvant med puahate.com før jeg rakk å ta en sikkerhetskopi. Men alt som har med penisstørrelse å gjøre pleier å treffe hardt. Jeg stoler på at dere er kreative og oppgående nok til å improvisere videre derfra.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg er ikke pågående mot kvinner selv, skjønner meg ikke på de som er det. Jeg har normalt testosteron nivå. Men jeg er nok allikevel på den litt for passive siden. Ekser har klaget på dette. Så det er vanskelig å skjønne hva kvinner egentlig ønsker seg….

psykedeliker
Skrevet
  Worriesome Plenty 2 skrev (På 20.4.2025 den 12.27):

Så det er vanskelig å skjønne hva kvinner egentlig ønsker seg….

Ekspander  

Ifølge manus er det meningen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jævlig mange norske menn er creeps! Og det er ene og alene deres skyld! 

Anonymkode: a8ab8...26c

psykedeliker
Skrevet (endret)
  AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 13.29):

Jævlig mange norske menn er creeps!

Ekspander  

Hvor mange er "jævlig mange"? Er det flere, færre eller omtrent samme antall som deres kvinnelige ekvivalenter?

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...