Gå til innhold

Oppskrift på Lukket Valnøtt søkes :o) (Også postet på Åpent forum)


Poetica

Anbefalte innlegg

Skal bake Lukket Valnøtt til min datters konfirmasjon om 2 uker, trenger en god oppskrift til dette, for å få best mulig resultat. Selvsagt vet jeg hva kaken består av, men det kan jo være at noen har noen ekstra gode tips til et vellykket resultat?

Send den gjerne på mail: [email protected]

På forhånd takk!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva i huleste er en lukket valnøtt??

marsipankake?

Ja, det er riktig det. Det er marsipankake med valnøtter, krem og et tynt lag med syltetøy på bunnen. 3 lags kake. Veldig, veldig god kake, som dessverre ikke er å oppdrive her på østlandet, men som er helt vanlig i f eks Trøndelag.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest (ikke undertegnet)

Ja, det er riktig det. Det er marsipankake med valnøtter, krem og et tynt lag med syltetøy på bunnen. 3 lags kake. Veldig, veldig god kake, som dessverre ikke er å oppdrive her på østlandet, men som er helt vanlig i f eks Trøndelag.

:o)

Vi kjøpte lukket valnøtt til min datters dåp, så den er jo å få tak i på konditorier her på Østlandet.....

Vi kjøpte den på Skedsmokorset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Vi kjøpte lukket valnøtt til min datters dåp, så den er jo å få tak i på konditorier her på Østlandet.....

Vi kjøpte den på Skedsmokorset.....

Glemte å si: Jeg er helt sikker på at jeg har sett det på bakeriet på Majorstuen også. Det som ligger i samme hus som t-banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte lukket valnøtt til min datters dåp, så den er jo å få tak i på konditorier her på Østlandet.....

Vi kjøpte den på Skedsmokorset.....

Ja, det går sikkert an det, men Skedsmokorset er 10-12 mil unna der vi bor, så jeg tror ikke jeg gidder. (Og her i området har de den definitivt ikke, jeg har spurt overalt) :o)

Jeg har derimot fått tak i oppskrift på Lukket Valnøtt nå, så jeg baker den dagen før.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...