Gå til innhold

La oss slutte å seksualisere Pride: Gagballs, BDSM og rumpa bar – det har blitt for ekstremt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er uenig i dette?

https://www.nrk.no/ytring/la-oss-slutte-a-seksualisere-pride-1.17417159

Det er ikke lenger en feiring av kjærlighet og mangfold. Det er et seksualisert konsept som blir verre og verre.

Hvorfor har vi tilsmusset pride og regnbuen med lateks, gagballs, nakne rumper, «free the nipple» og BDSM.

Som skeiv tobarnsmor vil jeg på ingen som helst måte la mine barn hverken se eller ta del i det pride er i dag.

Anonymkode: cb9ad...264

Skrevet

Helt enig og jeg er også skeiv selv. Det som er synd er at vi skeive som mener dette, får tyn i det skeive miljøet. vi får høre at vi har internalisert homofobi, vi får altså ikke lov til å være i mot dette, noe som på sikt kommer til å bli en økende splid i dette miljøet. Men når det er sagt, så støtter jeg pride og viktigheten av det. Men den seksualiserte biten må gjerne forsvinne for min del. Jeg har null interesse av å se tjukke hårete menn med ball i munn, skinnklær eller gutter som har bånd og som har på seg hundemaske. Det der kommer jeg aldri til å forstå meg på.

Anonymkode: 329f0...0ed

Skrevet

Liker man det ikke er det vel bare å la være å se på/ delta? Det var sex som var forbudt var det ikke? Ikke holde hender?

Jeg ser ikke på pride, jeg er hetero. Men jeg lar meg ikke provosere av samtykkende voksne. Jeg ville heller ikke tatt med barn for å se pride.

Anonymkode: 7372a...2b7

Skrevet

Enig. Lag tog, gå i gatene, men skal det være fest for alle må det seksuelle ut av pride.

Anonymkode: 9b631...0ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Liker man det ikke er det vel bare å la være å se på/ delta? Det var sex som var forbudt var det ikke? Ikke holde hender?

Jeg ser ikke på pride, jeg er hetero. Men jeg lar meg ikke provosere av samtykkende voksne. Jeg ville heller ikke tatt med barn for å se pride.

Greit nok at det er voksne, samtykkende mennesker, men hvorfor i all verden skal de gå i tog og vise fram sin seksualitet? Ingen har noe med hva voksne, samtykkende mennesker driver med på soverommet. Slikt er en privatsak og bør nettopp holdes privat. 

Anonymkode: 7aa8a...5fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen som er uenig i dette?

https://www.nrk.no/ytring/la-oss-slutte-a-seksualisere-pride-1.17417159

Det er ikke lenger en feiring av kjærlighet og mangfold. Det er et seksualisert konsept som blir verre og verre.

Hvorfor har vi tilsmusset pride og regnbuen med lateks, gagballs, nakne rumper, «free the nipple» og BDSM.

Som skeiv tobarnsmor vil jeg på ingen som helst måte la mine barn hverken se eller ta del i det pride er i dag.

De fleste tror at Pride kun dreier seg om å få "elske dem man vil", men så enkelt er det faktisk ikke. Folk er dumme hvis de ikke har satt seg inn i hva Pride står for, og bare naivt vifter med flagget og hiver seg med på "folkefest". Jeg blir kvalm. 

Skrevet

Synes all sekusualiserende opplegg er upassende. Ut over det får de gjøre som de vil for min del. 

Skrevet
Glitter skrev (22 minutter siden):

Synes all sekusualiserende opplegg er upassende. Ut over det får de gjøre som de vil for min del. 

Enig. 

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 8.53):

Ikke jeg heller. Det som provoserer meg er at noen få skal styre hvordan samfunnet skal være. Barn skal jo være så skjermet for alt. Når jeg var barn var det litt tabu å snakke om sex/nakenhet. Ingen snakket om sånt uten videre. Så heller aldri bilder eller hørte prat. Og verre var det når mamma var ung. Jeg må le litt når jeg tenker på det, men mamma var barn og tegnet en penis, bare helt uskyldig, men da hadde bestemor blitt sur og sagt man må ikke tegne sånn. 
Det er den tiden det var frykt rundt det å gjøre seksualitet tilgjengelig for barn. Mishandling var tydeligvis mer vanlig, lærere mishandlet jo barn. Nå skal du ikke ta i et barn. Røre med silkehansker. 

Og nå skal barn altså se voksne med nakne kropper. 

Tror ikke de skades av å ha et vanlig forhold til kropp. Alle har en kropp. Men det er faktum at slik skulle ikke være tilgjengelig for barn før. Alle «voksenfilmer» gikk på tv etter det som var barns leggetid. Nå er det plutselig greit. 

Det gir meg nesten angst. De lager regler uten logikk. Nekter til og med tobakksfri snus i norge fordi den jævla ungdommen tiltrekkes av smaken av tobakksfri. Men alkohol er fremdeles på markedet, energidrikk er på markedet. Redbull var forbudt da jeg var barn, nå er det vanlig.. 

Hvem og hvorfor lages disse idiotreglene?

Endret av UtakknemligDiva
psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (18 minutter siden):

Det som provoserer meg er at noen få skal styre hvordan samfunnet skal være.

Hva bidrar du med selv? Deltar du i demokratiet?

AnonymBruker
Skrevet
On 6/10/2025 at 9:40 AM, AnonymBruker said:

Greit nok at det er voksne, samtykkende mennesker, men hvorfor i all verden skal de gå i tog og vise fram sin seksualitet? Ingen har noe med hva voksne, samtykkende mennesker driver med på soverommet. Slikt er en privatsak og bør nettopp holdes privat. 

Hadde man gått slik nedover gata til vanlig hadde det blitt oppstyr. Men i Pride-tog er det greit. Forstå det den som kan.

En særlig relevant bestemmelse i denne sammenheng er straffeloven § 298, som omhandler seksuelt krenkende atferd i det offentlige rom eller uten samtykke. Ifølge denne bestemmelsen kan det å opptre naken anses som seksuelt krenkende eller uanstendig atferd. Dette gjelder særlig dersom handlingen finner sted på et offentlig sted hvor det er mange personer til stede, og der handlingen derfor kan oppleves som støtende eller krenkende av andre.

image.png.93be6716943ca67192f6a13ea0fb3202.png

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Hva bidrar du med selv? Deltar du i demokratiet?

Nei jeg er ikke den som vil bruke livet mitt på å være i styre. evighetsdiskuskusjoner. Dårlig for mitt blodtrykk, hva er det med oss mennesker liksom? alltid uenige om noe, forandring hele tiden, ikke engang fordi forandringen er så nødvendig men fordi folk tror forandring= oppgradering, og noen ganger bare fordi noen vil bli husket for sin forandring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde man gått slik nedover gata til vanlig hadde det blitt oppstyr. Men i Pride-tog er det greit. Forstå det den som kan.

En særlig relevant bestemmelse i denne sammenheng er straffeloven § 298, som omhandler seksuelt krenkende atferd i det offentlige rom eller uten samtykke. Ifølge denne bestemmelsen kan det å opptre naken anses som seksuelt krenkende eller uanstendig atferd. Dette gjelder særlig dersom handlingen finner sted på et offentlig sted hvor det er mange personer til stede, og der handlingen derfor kan oppleves som støtende eller krenkende av andre.

Noe så vanvittig ekkelt og helt feil å vise fram i all offentlighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du burde ikke spre bildene hvis det er skadelig for folk å se sånt.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (1 minutt siden):

Så du synes det er helt ok å gå rundt å blotte seg på den måten? Sier mye om deg... 🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du synes det er helt ok å gå rundt å blotte seg på den måten? Sier mye om deg... 🤮

Jeg skrev det motsatte. Hvis du synes folk bør slippe å se sånt så er det dumt å poste bildene på nettet.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev det motsatte. Hvis du synes folk bør slippe å se sånt så er det dumt å poste bildene på nettet.

Ok. Det kunne misforstås.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutes ago, Grendel said:

Bilder og RL er ikke der samme. Uansett var bildet fra artikkelen det er linket til.

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (7 timer siden):

Nei jeg er ikke den som vil bruke livet mitt på å være i styre.

Da trenger du heller ikke klage på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...