Gå til innhold

La oss slutte å seksualisere Pride: Gagballs, BDSM og rumpa bar – det har blitt for ekstremt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si meg litt enig her.

Jeg har ingen problemer med ulike legninger, men hvorfor skal dette seksualiseres i parader?

Har noen tenkt over hvor mye mer støtte man kan få, og hvor mye mer motstand man kan unngå, hvis man dropper det seksuelle i paradene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde man gått slik nedover gata til vanlig hadde det blitt oppstyr. Men i Pride-tog er det greit. Forstå det den som kan.

En særlig relevant bestemmelse i denne sammenheng er straffeloven § 298, som omhandler seksuelt krenkende atferd i det offentlige rom eller uten samtykke. Ifølge denne bestemmelsen kan det å opptre naken anses som seksuelt krenkende eller uanstendig atferd. Dette gjelder særlig dersom handlingen finner sted på et offentlig sted hvor det er mange personer til stede, og der handlingen derfor kan oppleves som støtende eller krenkende av andre.

image.png.93be6716943ca67192f6a13ea0fb3202.png

Anonymkode: cb9ad...264

Og det er heller ikke OK i de fleste pride parader i Norge. Om jeg husker rett var dette bildet fra en pride parade i ett nudistområde. Veldige mange av bildene som har blitt spredd som "se så ekkelt det er" er bilder fra turistområder med nudsime. Kun to av bildene i artikkelen er fra Norge, det er det hvor de er fullt påkledd, og hun som har bar overkropp. 

Anonymkode: 7f4c2...693

psykedeliker
Skrevet
Vhanja skrev (12 timer siden):

Har noen tenkt over hvor mye mer støtte man kan få, og hvor mye mer motstand man kan unngå, hvis man dropper det seksuelle i paradene?

Noen har tenkt over det ja, men som vanlig er det konfliktskyheten og angsten for å skille seg ut som gjelder i de fleste miljøer - også minoritetsmiljøene. Og slik vil det fortsette å være så lenge den ukritiske kollektive tankegangen i disse miljøene ikke utfordres.

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (På 12.6.2025 den 23.02):

Da trenger du heller ikke klage på noe.

jo, for det skal ikke være nødvendig å bruke hele livet sitt på å være i et styre fordi folk ikke evner å tenke selv. Tenk på det… avhengige av et styre og styret kan heller aldri bestemme seg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...