Gå til innhold

Kyllingen gikk ut i går.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kyllingen gikk ut i går. Den luktet normalt. Hev den i fryseren. Går det bra? 

Skrevet

Jeg kunne godt brukt en kyllingfilet som gikk ut i går om den luktet normalt, men tror ikke jeg ville lagt den i fryseren for senere bruk og opptining. Det betyr ikke at det ikke kan gå bra :) 

Skrevet
Ekstra skrev (23 minutter siden):

Jeg kunne godt brukt en kyllingfilet som gikk ut i går om den luktet normalt, men tror ikke jeg ville lagt den i fryseren for senere bruk og opptining. Det betyr ikke at det ikke kan gå bra :) 

Ok. Hvorfor ville du ikke fryst den ned til en annen dag? 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Går bra. 

Anonymkode: 40138...79b

Okei. :)

Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Ok. Hvorfor ville du ikke fryst den ned til en annen dag? 

Ting holder seg jo ikke uendelig i fryser, og jeg tenker at både nedfrysing, opptining og oppbevaring i fryser blir litt mye for kylling som allerede er gått over dato

Skrevet
Ekstra skrev (36 minutter siden):

Ting holder seg jo ikke uendelig i fryser, og jeg tenker at både nedfrysing, opptining og oppbevaring i fryser blir litt mye for kylling som allerede er gått over dato

Nå har hun ikke sagt noe om den har vært frosset tidligere, men jeg er enig i at det er et godt poeng ja.

Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nå har hun ikke sagt noe om den har vært frosset tidligere, men jeg er enig i at det er et godt poeng ja.

Jeg skrev heller ikke noe om at den har vært frosset tidligere.

Skrevet
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev heller ikke noe om at den har vært frosset tidligere.

Jeg forsto dette slik at du mente den har vært frosset tidligere: "nedfrysing, opptining og oppbevaring i fryser", men det var kanskje ikke ment i kronologisk rekkefølge. 🙂

Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg forsto dette slik at du mente den har vært frosset tidligere: "nedfrysing, opptining og oppbevaring i fryser", men det var kanskje ikke ment i kronologisk rekkefølge. 🙂

Ja, mulig rekkefølgen var litt misvisende, jeg tenkte meg alt dette som del av Glitters oppbevaring.

Skrevet

Hvor gikk den hen da?

Anonymkode: 98924...77d

Skrevet

Ting blir ikke vipps dårlig fra en dag til den andre.

Lukter ting greit så er det bare å putte det i fryseren. Blir ikke dårlig av opptining.

Skrevet

Enig med @Ekstra i at jeg ikke vil valgt å fryse, selv om det jo kan gå helt fint. 

Det du bør gjøre neste gang du oppdager at du ikke rekker å spise kjøttet før utløpsdato, er å steke det opp. Da "kjøper" du deg et par dagers ytterligere holdbarhet. Jeg ville derfor ha stekt opp (helst innen utløp, men også dagen etter om det lukter bra) og så eventuelt fryst det som ble stekt, om jeg visste jeg ikke rakk å spise det i løpet av de neste par dagene.

Skrevet

Gikk den ut på party? :)

Anonymkode: c9bc4...e38

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 16.41):

Ting blir ikke vipps dårlig fra en dag til den andre.

Lukter ting greit så er det bare å putte det i fryseren. Blir ikke dårlig av opptining.

Man skal være meget forsiktig med kylling. 

Anonymkode: dc736...b52

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)

Lukt på den. Du kjenner dårlig lukt når du varmer den opp, kylling lukter ikke godt i utgangspunktet.

Da jeg først så denne tråden og før jeg så hvem som var brukeren, trodde jeg dette var ett av trollene inne her som faktisk skrev «kyllingen gikk ut i går»! Som en levende kylling som tok seg en tur ut…

Endret av UtakknemligDiva

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...