Gå til innhold

Favoriserer samfunnet kvinner eller menn eller ingen ?

Favoriserer samfunnet kvinner eller menn eller ingen ?  

4 stemmer

1. 1. Favoriserer samfunnet kvinner eller menn eller ingen ?

• Kvinner favoriseres
      3
    • Menn favoriseres
      1
    • Det er en perfekt balanse med dagens politikk
      0
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutes ago, psykedeliker said:

Snakk om stråmannsargumentasjon. Artikkelen handler om et sosialt eksperiment, da blir jo resultatet deretter.

Det viser så ille det kan gå. Bedre å ta visse forhåndsregler.

Anonymkode: c5561...9e4

Skrevet

Akkurat den vinklingen med skatt/ kostnader kjøper jeg ikke helt. Man kan jo si at kvinnene betaler mindre skatt fordi de er underbetalt eller jobber deltid for å ta vare på familien.

Når det gjelder hvordan kjønnene blir behandlet av det offisielle Norge så er det enten likt eller en liten fordel til kvinner. Det er ikke lenger noe evidens for at menn blir foretrukket ved ansettelser noe sted, sånn som det var før. Forskningen tyder på at det er motsatt nå. 

Fremdeles tjener menn en god del mer. Det kan være strukturer som menn tjener på uten at menn får fordeler når alt annet er likt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bare for ordens skyld, mener du en manns finansielle status, ikke påvirker hvor attraktiv han er for kvinner ?

Eller, mener du det, men du tror at å ta menns penger (og sende til tilfeldige kvinner, uansett hvor god grunn du har for det), ikke endrer menns finansielle status og dermed attraktivhet for kvinner ?

Eller er du enig, men synes det er bra. Altså din politikk øker antall enslige barnløse menn, men det er en bra ting totalt sett ? (fordi du tror at de barnløse mennene bare vil la seg bruke så hvem bryr seg om dem lizzom)

Jeg gikk inn i tråden fordi den - nok en gang - handlet om at "kvinner koster så mye mer enn menn". Det er en diskusjon om beregningsmodell som kan være interessant å bidra i.

Jeg er ikke opphengt i hva skattepengene mine muligens går til, det virker helt absurd å beskrive det som å "ta menns penger og sende til tilfeldige kvinner". I nesten 50 år har staten tatt mine penger og sendt dem til tilfeldige prosjekter og personer også, særlig eiendomsskatten er et irriterende gnagsår fordi den kommer på regning, ikke som trekk. Men man kan jo ikke la dette dominere hverdagen. 

Jeg tror en negativ, bitter framtoning er mindre attraktivt for kvinner enn inntekt under gjennomsnittet. Jeg er ikke vant til at man drar fram "finansiell status" i et forhold før det blir alvorlig, i betydning snakk om å flytte sammen. Da kommer jo inntekter og utgifter helt naturlig på dagsorden. 

For meg var økonomi ikke en uvesentlig parameter når det gjaldt partner/barnefar. Men det det handlet om verdisyn eller hva jeg skal kalle det, ikke om inntekt og formue (vi tjente omtrent likt, men jeg eide en bolig). Det skaper store vansker i et forhold, særlig hvis man får barn, dersom man har helt ulike prioriteringer og vaner rundt økonomi. Det er slitsomt hvis man skal ha daglige konflikter rundt noe  så nødvendig og omfattende/hyppig som pengebruk. 

Skrevet
laban skrev (3 minutter siden):

For meg var økonomi ikke en uvesentlig parameter når det gjaldt partner/barnefar.

Ok. Og du er ikke alene om det. Men husk det er dyrt å være fattig, mye lettere å ende opp med å ta "dumme valg" om inntekten din er lav. F.eks at bilen ryker så du "MÅ" ta opp et lån med dyre renter, også skjer et eller annet og du får ikke betalt tilbake også baller det på seg og nye dumme valg må tas for å rette opp i det også har du det gående. Mens om du hadde mye høyere inntekt og bilen røyk, slapp du å risikere å ta de "dumme" valgene med lån med høy rente etc, og en slapp å se ut som en som er dårlig med økonomien/en dårlig uattraktiv person. 

Samme mentale problem mange kvinner har med innvandring/islam, alle kvinner sier de bryr seg om kvinneundertrykkelse, men elsker islamsk innvandring. For det er jo mulig å være muslim uten å undertrykke kvinner så islam er jo ikke noe problem, på samme måte som lav inntekt ikke er noe problem. Men i snitt så undertrykker de kvinner betydelig mer enn f.eks nordmenn, så..... hvis du faktisk bryr deg om kvinners rettigheter, Må du være imot islam/islamsk innvandring. Men det er du vel ikke.... for det er rasistisk og da mister du jobben din/status/etc. 

laban skrev (8 minutter siden):

Jeg tror en negativ, bitter framtoning er mindre attraktivt for kvinner enn inntekt under gjennomsnittet.

Ja det stemmer og det er derfor menn lar dere slippe unna med dette, for de vet ellers blir det ikke noe på dem.... Dere utnytter menns ønske etter å få seg kvinner, til å undertrykke dem, for ellers er de bitre uattraktive menn.

GI MEG ALLE PENGENE DINE GJENNOM STATEN,; FOR ELLERS ER DU BITTER OG UATRAKTIV OG EKKEL:

Siden dette er et psykiatri forum, ser du hvordan det er litt psykopatisk/ekstremt manipulativt, av kvinner å holde på slik?

Tenk om alle menn holdt på slik, f.eks sa HA PÅ BURKA, ELLERS ER DU UATTRAKTIV, så dersom du villa ha barn ble du "tvunget" til å gå med burka. Og du kunne ikke si noe eller protestere, alt du kan er ta på deg burkaen eller la din livslinje dø ut mens du ble hetset av samfunnet rundt deg for å være en ekkel bitter person. Synes du det ville vært ok at menn holdt på slik kvinner holder på, eller er det kun at kvinner holder på slik som er ok for deg ?

Bare trist hele greia synes jeg. Hvordan klarer norske kvinner å leve med dette, samme med tyskerjentene, dere er en helt annen art, tenker kun på dere selv. At tyskerne gasset millioner av uskyldige folk, hva så, hvis jeg ligger med denne sexy soldaten som invaderte landet mitt (og hevder han ikke visste noe) kan JEG få en fordel, jeg kan få inntekten fra gass salget og andre ting, så hva så, og på toppen skal jeg hylles som en helt etterpå av Norges statsminister etc etterpå.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/statsministeren-sier-unnskyld-til-tyskerjentene-1.14250555

Anonymkode: 6cf9c...4c1

Skrevet
laban skrev (1 time siden):

For meg var økonomi ikke en uvesentlig parameter når det gjaldt partner/barnefar.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Og du er ikke alene om det.

Du fjernet det vesentlige fra det jeg skrev, sitatet blir helt misvisende på den måten.

Dere utnytter menns ønske etter å få seg kvinner, til å undertrykke dem, for ellers er de bitre uattraktive menn.

GI MEG ALLE PENGENE DINE GJENNOM STATEN,; FOR ELLERS ER DU BITTER OG UATRAKTIV OG EKKEL:

Siden dette er et psykiatri forum, ser du hvordan det er litt psykopatisk/ekstremt manipulativt, av kvinner å holde på slik?

Jeg er uenig i at kvinner "holder på med" noe som helst når det gjelder å ta penger fra menn. 

Synes du det ville vært ok at menn holdt på slik kvinner holder på, eller er det kun at kvinner holder på slik som er ok for deg ?

Bare trist hele greia synes jeg. Hvordan klarer norske kvinner å leve med dette, samme med tyskerjentene, dere er en helt annen art, tenker kun på dere selv.

Jeg regner med at jeg via skattesystemet er med på å finansiere en god del av menns uvaner også. For eksempel kriminalomsorg.

Du blander skitt og kanel, krig og fred og dagens systemer med unntakstilstander for 80 år siden. Jeg har ingen interesse av å bruke tid på å diskutere på det nivået. God helg!

Skrevet
laban skrev (8 minutter siden):

Du fjernet det vesentlige fra det jeg skrev, sitatet blir helt misvisende på den måten.

Selvfølgelig, TS er ikke interessert i dialog, bare å få bekreftet sine egne livsløgner.

Derfor er det ikke noe poeng i å svare saklig verken i denne tråden eller noen av de andre anonyme "kjør debatt" - trådene.

Skrevet
24 minutes ago, psykedeliker said:

"kjør debatt" - trådene.

image.jpeg.a50acf59fc1b51b28cb4a95247d24650.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

image.jpeg.a50acf59fc1b51b28cb4a95247d24650.jpeg

Denne responsen bekrefter bare mitt forrige poeng.

Skrevet
30 minutes ago, psykedeliker said:

Denne responsen bekrefter bare mitt forrige poeng.

Hvordan? Tok du ikke referansen?`

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan? Tok du ikke referansen?`

Jeg er ikke pliktig til å ta noen referanser. Spesielt ikke fra anonymbrukere.

Skrevet
41 minutes ago, psykedeliker said:

Jeg er ikke pliktig til å ta noen referanser. Spesielt ikke fra anonymbrukere.

De er kanskje for ung?

Skrevet

Samfunnet som i verden favoriserer menn. 

Anonymkode: 75a4b...dbb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...