Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På sin plass. 

Anonymkode: 7a044...67a

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På sin plass. 

Anonymkode: 7a044...67a

Ja enig. mange skulle vært dømt da hvis han ble dømt. 

Skrevet

Jeg er også fornøyd med dommen. 

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg tror dommen er riktig. Gjennom rettsaken har jeg fått inntrykk av at Gjert er slitsom og nevrotisk, men når det kommer til vold, har det meste dreid seg om håndkleepisoden. Og så tenker jeg at Gjert ikke hadde fått konas støtte, hvis ihan virkelig var voldelig mot barna hennes. Hvilken mor ville ha støttet det ?

Skrevet

Han er ikke helt frifunnet, nei. Han er dømt for kroppskrenkelse av datteren og dømt til 15 dagers betinget fengsel.

Det er mishandling av Jakob og datteren har er frikjent for.

Selv har jeg ikke så mange meninger om det for jeg vet ikke hva som har skjedd eller ikke. 

Skrevet
Vhanja skrev (29 minutter siden):

Han er ikke helt frifunnet, nei. Han er dømt for kroppskrenkelse av datteren og dømt til 15 dagers betinget fengsel.

Det er mishandling av Jakob og datteren har er frikjent for.

Selv har jeg ikke så mange meninger om det for jeg vet ikke hva som har skjedd eller ikke. 

Håndkle-episoden med datteren har han erkjent og beklaget. Da ville det vært merkelig om han ble frikjent også for dette.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Fantastisk rasjonell bruk av ressurser. Lurer på hvor mange konebankere som slapp tiltale for å gjøre vei for denne saken. 

AnonymBruker
Skrevet

Retten anså begge parters forklaringer som like sannsynlige. Tvil skal komme tiltalte til gode. Derfor frikjennelse for mishandling av Jakob og mild dom.

Vanvittig ressursbruk, ja.

Anonymkode: f3831...e94

Skrevet

Synes det høres ut som en riktig dom. 

Skrevet

Det virker som om barna er fornøyd med å bli trodd selv om tvilen kom tiltalte til gode. De sier jo at det aldri var noe poeng å få Gjert i fengsel.

Det skremmer meg litt hvor vilkårlig ting er når aktoratet påstår 2.5 år og så blir dommen 15 dager betinget fengsel.

Jeg håper virkelig ikke det blir anket. Det holder nå.

emilie321
Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Det virker som om barna er fornøyd med å bli trodd selv om tvilen kom tiltalte til gode. De sier jo at det aldri var noe poeng å få Gjert i fengsel.

Det skremmer meg litt hvor vilkårlig ting er når aktoratet påstår 2.5 år og så blir dommen 15 dager betinget fengsel.

Enig!

Skrevet
Grendel skrev (36 minutter siden):

Jeg håper også dette nå er avsluttet. Synes for øvrig det er spesielt at Mette Yvonne Larsen offentlig velger å kritisere Narve for å ikke bryte med Gert, hun sier at brødrene mener "han ikke er til å stole på".  Det hadde gjort seg mye bedre med litt ydmykhet akkurat nå, synes ikke hun bidrar til å fremme klientenes omdømme. 

Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (25 minutter siden):

Jeg håper også dette nå er avsluttet. Synes for øvrig det er spesielt at Mette Yvonne Larsen offentlig velger å kritisere Narve for å ikke bryte med Gert, hun sier at brødrene mener "han ikke er til å stole på".  Det hadde gjort seg mye bedre med litt ydmykhet akkurat nå, synes ikke hun bidrar til å fremme klientenes omdømme. 

Nei, jeg har aldri likt henne. 

Skrevet
frosken skrev (25 minutter siden):

Det tar seg dårlig ut ja. Det kan skape et inntrykk av at dette også handler om en konflikt i nåtid.

Nicklusheletida
Skrevet
Grendel skrev (9 minutter siden):

Det tar seg dårlig ut ja. Det kan skape et inntrykk av at dette også handler om en konflikt i nåtid.

Det tror jeg det gjør. 

Men det hadde vært klokt av Gjert å gi seg som trener, hvis han ønsker gjenforening med familien sin . De er en gjeng med stabukker. Både far og sønner. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Og så tenker jeg at Gjert ikke hadde fått konas støtte, hvis ihan virkelig var voldelig mot barna hennes. Hvilken mor ville ha støttet det ?

Akkurat det er dessverre ikke en ukjent forekomst 

Nicklusheletida
Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Akkurat det er dessverre ikke en ukjent forekomst 

Mulig, men jeg har veldig vanskelig for å tro at Tone vil velge bort 6 av 7 barn til fordel for Gjert, hvis det ikke var en veldig god grunn for å støtte han.

Jeg tror barna er viktige for henne og at hun hadde støttet dem, hvis det var vold i hjemmet. Jeg tenker at hun her har fulgt samvittigheten sin og sagt det som det var. Altså at Gjert er streng, vanskelig og kranglete, men at hun ikke har sett noe vold . 

Jeg vet ikke, men det er slik jeg innbiller meg at det var. 

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Mulig, men jeg har veldig vanskelig for å tro at Tone vil velge bort 6 av 7 barn til fordel for Gjert, hvis det ikke var en veldig god grunn for å støtte han.

Jeg tror barna er viktige for henne og at hun hadde støttet dem, hvis det var vold i hjemmet. Jeg tenker at hun her har fulgt samvittigheten sin og sagt det som det var. Altså at Gjert er streng, vanskelig og kranglete, men at hun ikke har sett noe vold . 

Jeg vet ikke, men det er slik jeg innbiller meg at det var. 

Man vet ingenting sikkert. 

Anonymkode: a37ca...92e

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man vet ingenting sikkert. 

Anonymkode: a37ca...92e

Nei, det vi driver med her er bare synsing. Ingen av oss vet med sikkerhet. 

Thebutterfly
Skrevet (endret)

Det er ihvertfall ingen vinnere i en slik sak. Den var bare trist. 

Endret av Thebutterfly

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...