Gå til innhold

Hva er et must for deg på Tapasbordet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelen med tapas og koldtbord er jo nettopp at de fleste kan finne noe de liker/tåler.  Man er litt mer "låst" hvis det serveres en bestemt rett og man ikke liker/tåler den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
morsan skrev (3 timer siden):

En ting jeg har lagt merke til i Sverige, eller hos svensker i Norge, er at de ved flere anledninger også har satt fram brød, smør og gulost. En gang fx var det en gryterett eller suppe, og så brød/smør/ost i tillegg. Jeg har også erfart at det har stått på svensk koldtbord i tillegg til mer kostelige retter. Ikke bare er det godt, men folk som ikke kan eller vil spise så mye av «hovedmaten» får en enkel vei ut av uføret. 

Ja, alltid lurt å helgardere sånn sett. Men vi kan alle ha våre særheter. Mitt problem er at jeg ikke klarer å se fasongen på dyret, bortsett fra fisk, kalkun og kylling. For eksempel roterende grill med hel gris, da må jeg bare snu meg bort. Jeg takket en gang nei til en invitasjon til  smalahove-party, klarer ikke å spise noe som helst når sauehodet ligger der og ser på meg.  

Skrevet
Babette skrev (5 timer siden):

Ja, alltid lurt å helgardere sånn sett. Men vi kan alle ha våre særheter. Mitt problem er at jeg ikke klarer å se fasongen på dyret, bortsett fra fisk, kalkun og kylling. For eksempel roterende grill med hel gris, da må jeg bare snu meg bort. Jeg takket en gang nei til en invitasjon til  smalahove-party, klarer ikke å spise noe som helst når sauehodet ligger der og ser på meg.  

Smalahove har jeg verken spist eller sett IRL. Men roterende gris har jeg Ikkeno problem med. Jeg hadde en kollega som ikke engang ville ha kjøtt med bein på, og hun var også livredd for kjøtt/fisk som var lettstekt. Løsningen hennes på jobbseminar etc var å krysse av for vegetarmat, for da visste hun at hun unngikk problemet. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 25.6.2025 den 22.40):

Er det innafor å kjøpe ferdig rødvinsaus ? Jeg så nemlig rødvinsaus på Meny i dag . 

Ja. Jacobs sin er vel ok.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg serverte Tapas 2 ganger i dag.  Både midt på dagen og til nattmat. Tror må bli tapas til frokost i morgen også. Jeg lærer aldri å begrense meg. Det ble alt for mye mat :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...