Gå til innhold

Vil ikke ha pupp

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tvillingjenter på akkurat 8 mnd som jeg ennå ammer. Den ene av de er begynt å ikke skal ha pupp, noen ganger kan det gå 6-7 timer mellom hver gang hun vil ha. er dette normalt ? Ellers så får de 4 faste måltider med gtøt og middag, jeg prøver å gi dem bryst etter hvert måltid men det er ikke bestandig de vil ha. jeg ammer ca 5 ganger daglig pluss 1 gang på natta. hvis dette fortsetter at hun nekter å ta pupp burde hun få noe annet da ? De får av og til vann i tutkopp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4929-vil-ikke-ha-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Janni!

Du begynner å få "store barn". Du skal bare ta det med ro, det er viktig å godta at barnet ikke vil ha og tilby brystet seinere. Hvis det blir for mye mas kan det hende at barnet vegrer seg ennu mer. Et barn på 8 måneder kan vanligvis regulere tørsten sin selv. Barnet får en god del melk i grøtmåltidene og du kan tilby vann eller utblandet fruktjuice som tørstedrikk. Hvis du blir urolig over melkeinntaket anbefaler jeg deg å kontakte helsesøster som kan gi deg mer individuell veiledning.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4929-vil-ikke-ha-pupp/#findComment-27747
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...