AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni https://www.nettavisen.no/okonomi/extra-skylder-pa-langfingra-kunder/s/5-95-2485615 Tre av fire kurver veide for lite pga. langfingra kunder. Som Nettavisen har skrevet om tidligere er det et problem at en del kunder topper kurvene ved å plukke bær fra andre kurver. Verken hos Kiwi eller Rema 1000 var det vekt framme i butikken, og dermed heller ikke mulig å kontrollveie. Men Rema 1000 hadde tatt et annet grep. Der var jordbærene pakket i gjennomsiktig plast. Løsningen er å gjøre som svenskene: Der betaler man nemlig for kurven etter at den er veid i kassen. Anonymkode: daa4a...b4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Er det ikke kilopris på jordbær? Det trodde jeg. Anonymkode: 2895f...2fe 0 Siter
Ekstra Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Det gjør jeg ikke, men jeg velger gjerne en kurv med fine og mye bær. Det gjør nok flere enn jeg, så da er det ikke rart at kurvene med minst bær blir igjen. 0 Siter
Osten Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Jeg gjør aldri det, kjøper ikke mye jordbær da. Men har sett folk spise rett fra kurven i butikken og så bare går de. 🧐 det er noe som irriterer meg. 1 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Nei, det gjør jeg ikke. Men tar en kurv som ser full ut. Jeg veide faktisk sist jeg kjøpte og alle tre hadde tilfredsstillende vekt. Jeg veide hjemme da, ikke i butikken. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Nei, det gjør jeg ikke. Skulle kjøpe en kurv i går og stakk innom Kiwi, den var halvfull så der var det tydeligvis noen som hadde vært på slang. Dro så på Rema og de hadde kurver som var nesten lukket (håndtakene var stukket innom i hverandre), så der var kurvene så fulle som de skal være. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Det ville jeg syns var en utrolig pinlig og smålig ting å gjøre. Det er også heslig å tenke på at andre har nevla med mat du skal spise. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni 2 minutes ago, Drømmeautomat said: Det ville jeg syns var en utrolig pinlig og smålig ting å gjøre. Det er også heslig å tenke på at andre har nevla med mat du skal spise. Tenk på plukkerne som har tatt på alle bærene! Anonymkode: daa4a...b4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk på plukkerne som har tatt på alle bærene! Anonymkode: daa4a...b4a De blir vel vasket etter at de er plukket da? Anonymkode: 2895f...2fe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni 13 minutes ago, AnonymBruker said: De blir vel vasket etter at de er plukket da? Anonymkode: 2895f...2fe Du tror det? 😆 Anonymkode: daa4a...b4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tror det? 😆 Anonymkode: daa4a...b4a Ja? Anonymkode: 2895f...2fe 0 Siter
hattifnattus Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Nei, det gjør jeg ikke og kommer jeg til en butikk hvor begrene tydelig er plukket av så lar jeg heller vær å kjøpe. 0 Siter
Lady HM Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke kilopris på jordbær? Det trodde jeg. Anonymkode: 2895f...2fe Det er forsåvidt riktig at det er kilospris på jordbær, men de er priset til at en kurv skal veie 400(?) gram, og derfor betaler kundene per kurv. Derfor blir det ekstra ille om noen andre plukker fra andre kurver og opp i sin - de betaler for mindre jordbær enn de har, og de resterende kurvene blir for lette i forhold til prisen... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Lady HM skrev (Akkurat nå): Det er forsåvidt riktig at det er kilospris på jordbær, men de er priset til at en kurv skal veie 400(?) gram, og derfor betaler kundene per kurv. Derfor blir det ekstra ille om noen andre plukker fra andre kurver og opp i sin - de betaler for mindre jordbær enn de har, og de resterende kurvene blir for lette i forhold til prisen... Da skjønner jeg. Da er det jo egentlig skikkelig dårlig å plukke jordbær fra andre kurver. Anonymkode: 2895f...2fe 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni 16 minutes ago, AnonymBruker said: Ja? Anonymkode: 2895f...2fe Nei de vaskes ikke. Anonymkode: daa4a...b4a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei de vaskes ikke. Anonymkode: daa4a...b4a Nei, da så. Man får vaske de når man kommer hjem da? Anonymkode: 2895f...2fe 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni nei, det ser så grådig ut. Husker en gang jeg stod ved en salatbar. Jeg vet de ofte var plaget med at det aldri var reker i salten. Men foran meg stod en dame og plukket rekene ut av salaten… Det ble jo omtrent bare grønn salat til slutt.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Er vel ingen som tør å innrømme at dem gjør det. Jeg har gjort det for noen år siden, men sluttet med det. Men ser det er forskjell på innholdet i kurvene. Så ja det er nok mange som stjeler jordbær til sin egen kurv. Anonymkode: f9be7...713 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.