Gå til innhold

Svar ærlig: Flytter ("stjeler") du jordbær fra andre kurver over til den kurven du skal kjøpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/extra-skylder-pa-langfingra-kunder/s/5-95-2485615

Tre av fire kurver veide for lite pga. langfingra kunder.

Som Nettavisen har skrevet om tidligere er det et problem at en del kunder topper kurvene ved å plukke bær fra andre kurver.

Verken hos Kiwi eller Rema 1000 var det vekt framme i butikken, og dermed heller ikke mulig å kontrollveie. Men Rema 1000 hadde tatt et annet grep. Der var jordbærene pakket i gjennomsiktig plast.

Løsningen er å gjøre som svenskene: Der betaler man nemlig for kurven etter at den er veid i kassen.

Anonymkode: daa4a...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke kilopris på jordbær? Det trodde jeg.

Anonymkode: 2895f...2fe

Skrevet

Det gjør jeg ikke, men jeg velger gjerne en kurv med fine og mye bær. Det gjør nok flere enn jeg, så da er det ikke rart at kurvene med minst bær blir igjen. 

Skrevet

Jeg gjør aldri det, kjøper ikke mye jordbær da. Men har sett folk spise rett fra kurven i butikken og så bare går de. 🧐 det er noe som irriterer meg.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.  Men tar en kurv som ser full ut. Jeg veide faktisk sist jeg kjøpte og alle tre hadde tilfredsstillende vekt.  Jeg veide hjemme da, ikke i butikken.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Skulle kjøpe en kurv i går og stakk innom Kiwi, den var halvfull så der var det tydeligvis noen som hadde vært på slang. Dro så på Rema og de hadde kurver som var nesten lukket (håndtakene var stukket innom i hverandre), så der var kurvene så fulle som de skal være.

Drømmeautomat
Skrevet

Det ville jeg syns var en utrolig pinlig og smålig ting å gjøre. Det er også heslig å tenke på at andre har nevla med mat du skal spise.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, Drømmeautomat said:

Det ville jeg syns var en utrolig pinlig og smålig ting å gjøre. Det er også heslig å tenke på at andre har nevla med mat du skal spise.

Tenk på plukkerne som har tatt på alle bærene!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk på plukkerne som har tatt på alle bærene!

De blir vel vasket etter at de er plukket da?

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

De blir vel vasket etter at de er plukket da?

Du tror det? 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tror det? 😆

Ja?

hattifnattus
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke og kommer jeg til en butikk hvor begrene tydelig er plukket av så lar jeg heller vær å kjøpe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke kilopris på jordbær? Det trodde jeg.

Det er forsåvidt riktig at det er kilospris på jordbær, men de er priset til at en kurv skal veie 400(?) gram, og derfor betaler kundene per kurv. Derfor blir det ekstra ille om noen andre plukker fra andre kurver og opp i sin - de betaler for mindre jordbær enn de har, og de resterende kurvene blir for lette i forhold til prisen...

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (Akkurat nå):

Det er forsåvidt riktig at det er kilospris på jordbær, men de er priset til at en kurv skal veie 400(?) gram, og derfor betaler kundene per kurv. Derfor blir det ekstra ille om noen andre plukker fra andre kurver og opp i sin - de betaler for mindre jordbær enn de har, og de resterende kurvene blir for lette i forhold til prisen...

Da skjønner jeg. Da er det jo egentlig skikkelig dårlig å plukke jordbær fra andre kurver.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja?

Nei de vaskes ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei de vaskes ikke.

Nei, da så. Man får vaske de når man kommer hjem da?

Skrevet

Absolutt ikke. Men jeg ser absolutt etter beste kurv

UtakknemligDiva
Skrevet

nei, det ser så grådig ut. Husker en gang jeg stod ved en salatbar. Jeg vet de ofte var plaget med at det aldri var reker i salten. Men foran meg stod en dame og plukket rekene ut av salaten… Det ble jo omtrent bare grønn salat til slutt..

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen som tør å innrømme at dem gjør det. Jeg har gjort det for noen år siden, men sluttet med det. Men ser det er forskjell på innholdet i kurvene. Så ja det er nok mange som stjeler jordbær til sin egen kurv.

Anonymkode: f9be7...713

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...