Gå til innhold

Svar ærlig: Flytter ("stjeler") du jordbær fra andre kurver over til den kurven du skal kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/extra-skylder-pa-langfingra-kunder/s/5-95-2485615

Tre av fire kurver veide for lite pga. langfingra kunder.

Som Nettavisen har skrevet om tidligere er det et problem at en del kunder topper kurvene ved å plukke bær fra andre kurver.

Verken hos Kiwi eller Rema 1000 var det vekt framme i butikken, og dermed heller ikke mulig å kontrollveie. Men Rema 1000 hadde tatt et annet grep. Der var jordbærene pakket i gjennomsiktig plast.

Løsningen er å gjøre som svenskene: Der betaler man nemlig for kurven etter at den er veid i kassen.

Anonymkode: daa4a...b4a

Ja det har jeg gjort når jeg har sett at det åpenbart ikke er 400 gram - eller det som står oppgitt - i kurven. Jeg har gått lei av å være "grei" (les naiv) kunde som betaler mer jeg skal eller godtar å kjøpe noe som er dårlig,. Jeg sier derfoir i fra når ting ikke holder mål. Til å begynne med ble jeg litt flau, men nå gjør jeg faktisk dette skamløst. Rema 1000-gjengen og de andre tjener rått på meg, og det minste jeg krever er at jeg får det jeg betaler for.

Jeg har av samme grunn også plukket ut dårlig frukt fra ferdigpakkede poser og lagt til side, og jeg tipser ikke lenger på forhånd på kafe/restautrant før jeg vet hvilken service jeg får. Jeg tipser heller ikke når jeg jeg gjør jobben  med å bestille og betale selv - jeg tipser kun når jeg får over snittet service.  

Og - jeg gjør ingenting av dette i det skjulte, jeg gjør det fullt åpenlyst og sier gjerne fra til de som jobber der, typ "du - det var ikke mange bærene i kurvene som stod der så jeg flyttet over. Kanskje dere skal sjekke de andre også?". Jeg har til dags dato ikke fått noe dårlig feedback på dette.

Nicklusheletida
Skrevet
Kayia skrev (1 time siden):

Ja det har jeg gjort når jeg har sett at det åpenbart ikke er 400 gram - eller det som står oppgitt - i kurven. Jeg har gått lei av å være "grei" (les naiv) kunde som betaler mer jeg skal eller godtar å kjøpe noe som er dårlig,. Jeg sier derfoir i fra når ting ikke holder mål. Til å begynne med ble jeg litt flau, men nå gjør jeg faktisk dette skamløst. Rema 1000-gjengen og de andre tjener rått på meg, og det minste jeg krever er at jeg får det jeg betaler for.

Jeg har av samme grunn også plukket ut dårlig frukt fra ferdigpakkede poser og lagt til side, og jeg tipser ikke lenger på forhånd på kafe/restautrant før jeg vet hvilken service jeg får. Jeg tipser heller ikke når jeg jeg gjør jobben  med å bestille og betale selv - jeg tipser kun når jeg får over snittet service.  

Og - jeg gjør ingenting av dette i det skjulte, jeg gjør det fullt åpenlyst og sier gjerne fra til de som jobber der, typ "du - det var ikke mange bærene i kurvene som stod der så jeg flyttet over. Kanskje dere skal sjekke de andre også?". Jeg har til dags dato ikke fått noe dårlig feedback på dette.

Jeg har også sluttet å tipse etter at vi måtte begynne å gjøre jobben selv på restaurant. 

Skrevet

Nei, dette har jeg aldri gjort, og det kunne ikke falle meg inn å gjøre det. Men jeg prøver jo å se etter en kurv hvor bærene ser fine ut. Aller helst vil jeg kjøpe jordbær av slike som står ute og selger, men det blir av praktiske grunner ofte i butikken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...