Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste årene har moren min snakket mye om når hun dør, som at jeg og broren min må ta vare på hverandre når hun dør og forskjellige andre ting relatert til når hun skulle dø, som at jeg må lære meg å gjøre x og y selv uten hjelp for hun kommer jo til å dø en dag. Hun er frisk og i midten av 50-årene. Er dette normalt?

Anonymkode: 269e3...519

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siste årene har moren min snakket mye om når hun dør, som at jeg og broren min må ta vare på hverandre når hun dør og forskjellige andre ting relatert til når hun skulle dø, som at jeg må lære meg å gjøre x og y selv uten hjelp for hun kommer jo til å dø en dag. Hun er frisk og i midten av 50-årene. Er dette normalt?

Det er det nok ikke så vanlig å være opptatt av døden når man er så ung som henne, iallefall ikke om man er frisk. Har dere spurt hvorfor hun ordlegger seg sånn? Er det en måte å si "ta dere sammen - jeg kan ikke være den voksne forsørgeren i hele deres liv, nå må dere se til å bli mer selvstendige" eller handler det om at hun faktisk er redd for å dø, og lurer på hvordan dere skal greie dere da? 

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (3 minutter siden):

Det er det nok ikke så vanlig å være opptatt av døden når man er så ung som henne, iallefall ikke om man er frisk. Har dere spurt hvorfor hun ordlegger seg sånn? Er det en måte å si "ta dere sammen - jeg kan ikke være den voksne forsørgeren i hele deres liv, nå må dere se til å bli mer selvstendige" eller handler det om at hun faktisk er redd for å dø, og lurer på hvordan dere skal greie dere da? 

Nei, har aldri spurt henne om det. Men for meg så virker det som at hun genuint er bekymret for hvordan vi skal klare oss. Ikke at vi ikke klarer oss selv eller er håpløse på noen måte, men hun vet f.eks at for meg så er familien eneste jeg har (akkurat nå) ettersom jeg ikke har kjæreste eller venner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...