slabbedask Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni For første gang i historien er Fremskrittspartiet Norges største studentparti. — Dette er en sensasjon, sier valgekspert Johan Giertsen. Tiden for symbolpolitikk er på vei ut. Vi ser et skifte fra identitetspolitikk til realpolitikk. I hele den vestlige verden ser vi nå at velgere, særlig unge, vender ryggen til identitetspolitikken. De vil ha løsninger, ikke slagord. Krig, skyhøye strømpriser, uoverkommelige boligkostnader og usikkerhet i arbeidsmarkedet gjør at stadig flere søker seg mot politikere som snakker om realitetene – ikke om kjønn, alder eller gruppeidentitet. Unge kvinner følger etter unge menn og vender blikket mot realpolitikk – og bort fra identitetspolitikkens symbolske kamper. Det er ikke lenger nok å representere en "riktig" gruppe og ha de "riktige" meningene. https://www.khrono.no/ny-sjokkmaling-for-frp-blant-studentene-en-sensasjon/979453 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Hvor mange er studenter her i Norge da? Bare lurer... Anonymkode: e7f03...4f1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor mange er studenter her i Norge da? Bare lurer... Anonymkode: e7f03...4f1 Det kan du nok lett google deg til. Anonymkode: 6c80f...1af 0 Siter
Sokk Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg er overrasket. Jeg trodde det mest vanlige var å være mer (venstre)radikal som ung og bli mer konservativ (høyre) etterhvert som man ble eldre. Da jeg var tenåring og i starten av 20-årene var FrP noe litt uglesett og flaut, det var neppe 25% som foretrakk dem. FrP er nokså «snille» sammenlignet med andre høyrepopulistiske partier i Europa, men jeg håper likevel ikke vi går i den retningen, for det er fullt mulig å bli mindre «snill» etter hvert. 0 Siter
Osten Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Kanskje det er nok snillhet for folk når det gjelder enkelte saker 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg har falt fra frp. Jeg likte best Tybring-Gjedde og hans like. Ikke de nyere liberalistene som jeg ikke får med meg hva står for. Simen Velle er sikkert flink, men jeg har til gode å høre han komme med uttalelser som minner om Listhaug før hun ble mer forsiktig i ordbruken og jeg mistenker dette skyldes liberalistene som visst er fullt tilbake, alle disse årene etter de ble sendt på hue og ræva ut på Bolkesjø. Anonymkode: e730f...a3b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Sokk skrev (2 timer siden): Jeg trodde det mest vanlige var å være mer (venstre)radikal som ung og bli mer konservativ (høyre) etterhvert som man ble eldre. Riktig, studenter flest er opptatt av å være "vanlige", uansett hva de selv måtte hevde på gruppenivå. Da har det enkleste i lang tid vært å velge det alle andre velger, så slipper man å forsvare det. Men nå er venstresiden ute i hardt vær, og må for første gang på lenge begrunne sin posisjon rasjonelt. Da er minste motstands vei å velge det andre alterativet. 0 Siter
Grendel Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Jeg er litt overrasket siden jeg trodde at Trump 2.0 ville bli et tilbakeslag for de lengst til høyre.. 0 Siter
slabbedask Skrevet 25. juni Forfatter Skrevet 25. juni 30 minutes ago, Grendel said: Jeg er litt overrasket siden jeg trodde at Trump 2.0 ville bli et tilbakeslag for de lengst til høyre.. Frp har ikke spesielt mye til felles med Trump/MAGA. Da skal du langt ut på ytterkanten, til Konservativt, Norges Demokratene og Allianzen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.