Gå til innhold

Nå er det flere studenter som sier de vil stemme Frp enn Rødt+SV+MDG+Venstre til sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang i historien er Fremskrittspartiet Norges største studentparti. 

— Dette er en sensasjon, sier valgekspert Johan Giertsen.

Tiden for symbolpolitikk er på vei ut. Vi ser et skifte fra identitetspolitikk til realpolitikk. I hele den vestlige verden ser vi nå at velgere, særlig unge, vender ryggen til identitetspolitikken. De vil ha løsninger, ikke slagord.

Krig, skyhøye strømpriser, uoverkommelige boligkostnader og usikkerhet i arbeidsmarkedet gjør at stadig flere søker seg mot politikere som snakker om realitetene – ikke om kjønn, alder eller gruppeidentitet. Unge kvinner følger etter unge menn og vender blikket mot realpolitikk – og bort fra identitetspolitikkens symbolske kamper.

Det er ikke lenger nok å representere en "riktig" gruppe og ha de "riktige" meningene.

https://www.khrono.no/ny-sjokkmaling-for-frp-blant-studentene-en-sensasjon/979453

AnonymBruker
Skrevet

På tide!

Anonymkode: 224e7...46d

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange er studenter her i Norge da? Bare lurer... 

Anonymkode: e7f03...4f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor mange er studenter her i Norge da? Bare lurer... 

Anonymkode: e7f03...4f1

Det kan du nok lett google deg til. 

Anonymkode: 6c80f...1af

Skrevet

Jeg er overrasket. Jeg trodde det mest vanlige var å være mer (venstre)radikal som ung og bli mer konservativ (høyre) etterhvert som man ble eldre.

Da jeg var tenåring og i starten av 20-årene var FrP noe litt uglesett og flaut, det var neppe 25% som foretrakk dem.

FrP er nokså «snille» sammenlignet med andre høyrepopulistiske partier i Europa, men jeg håper likevel ikke vi går i den retningen, for det er fullt mulig å bli mindre «snill» etter hvert. 

Skrevet

Kanskje det er nok snillhet for folk når det gjelder enkelte saker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har falt fra frp. Jeg likte best Tybring-Gjedde og hans like. Ikke de nyere liberalistene som jeg ikke får med meg hva står for. Simen Velle er sikkert flink, men jeg har til gode å høre han komme med uttalelser som minner om Listhaug før hun ble mer forsiktig i ordbruken og jeg mistenker dette skyldes liberalistene som visst er fullt tilbake, alle disse årene etter de ble sendt på hue og ræva ut på Bolkesjø.

Anonymkode: e730f...a3b

Skrevet
Sokk skrev (2 timer siden):

Jeg trodde det mest vanlige var å være mer (venstre)radikal som ung og bli mer konservativ (høyre) etterhvert som man ble eldre.

Riktig, studenter flest er opptatt av å være "vanlige", uansett hva de selv måtte hevde på gruppenivå. Da har det enkleste i lang tid vært å velge det alle andre velger, så slipper man å forsvare det. Men nå er venstresiden ute i hardt vær, og må for første gang på lenge begrunne sin posisjon rasjonelt. Da er minste motstands vei å velge det andre alterativet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...