Gå til innhold

Klarer aldri gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig og har forsøkt å gå ned i vekt i mange år nå. Lykkes ALDRI og jeg er DRITTLEI. Har forsøkt ALT men ingenting nytter. Er jeg dømt til å leve sånn? 

Anonymkode: eb645...25e

Skrevet

Nei, du er ikke dømt til det. Men du må finne ut hvorfor overspiser og jobbe med årsaken bak, ikke bare en haug med ulike dietter. 

Anonymkode: 63cb2...d37

Skrevet

Du må ta et valg om hva som betyr mest: å spise akkurat det du vil, eller å gå ned i vekt. Og så må du holde deg til det valget du tar. 

Anonymkode: 1d2e9...ae4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du er ikke dømt til det. Men du må finne ut hvorfor overspiser og jobbe med årsaken bak, ikke bare en haug med ulike dietter. 

Jeg overspiser ikke (som i spiseforstyrrelse), jeg "bare" spiser for usunt (ergo mange kalorier).

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ta et valg om hva som betyr mest: å spise akkurat det du vil, eller å gå ned i vekt. Og så må du holde deg til det valget du tar. 

Jeg har tatt det valget sikkert tusen ganger, men faller alltid tilbake i gamle dårlige vaner likevel hvordan kan man få det til å vare?

Drømmeautomat
Skrevet

Hvorfor ber du ikke legen om en av slankemedisinene som nå er på markedet?

Skrevet
Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ber du ikke legen om en av slankemedisinene som nå er på markedet?

Jeg har ikke råd til det i tillegg til at jeg har hørt folk få fæle bivirkninger og at man går opp igjen i vekt når/hvis man slutter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt det valget sikkert tusen ganger, men faller alltid tilbake i gamle dårlige vaner likevel hvordan kan man få det til å vare?

Da vil du det ikke nok. Maten betyr mer for deg. Sorry, men du er ikke motivert nok, og har altfor mange unnskyldninger for at du ikke får det til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da vil du det ikke nok. Maten betyr mer for deg. Sorry, men du er ikke motivert nok, og har altfor mange unnskyldninger for at du ikke får det til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hater meg selv og kroppen min, men du har vel rett i at det tydeligvis ikke er nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hater meg selv og kroppen min, men du har vel rett i at det tydeligvis ikke er nok.

Nei, selvhat er ikke særlig konstruktivt. 

Du må finne ut hvorfor du spiser usunt og gjøre noe med årsaken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, selvhat er ikke særlig konstruktivt. 

Du må finne ut hvorfor du spiser usunt og gjøre noe med årsaken. 

Det smaker godt og jeg har blitt hekta. Er vel det som er hovedårsaken i alle fall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det smaker godt og jeg har blitt hekta. Er vel det som er hovedårsaken i alle fall.

Det smaker faktisk bedre å ta vektnedgang som et prosjekt som du kan fokusere på, prøv å tenke på det som en hobby. Finn sunne og enkle oppskrifter, du kan spise deg kjempemett på kyllingfilet og ovnsbakte grønnsaker, proteinpudding er kjempegodt, lover deg at du kommer til å spise bedre enn du noen gang har gjort! Etterhvert kommer du i gang med litt trening, og du vil få det bedre psykisk. Jeg har gått ned 30 kg, og lover deg at livet blir bedre. 

Skrevet

Det smaker faktisk bedre å ta vektnedgang som et prosjekt som du kan fokusere på, prøv å tenke på det som en hobby. Finn sunne og enkle oppskrifter, du kan spise deg kjempemett på kyllingfilet og ovnsbakte grønnsaker, proteinpudding er kjempegodt, lover deg at du kommer til å spise bedre enn du noen gang har gjort! Etterhvert kommer du i gang med litt trening, og du vil få det bedre psykisk. Jeg har gått ned 30 kg, og lover deg at livet blir bedre. 

Godt poeng. Jeg har egentlig veldig lyst til å få det til, er vel bare så demotivert av alle gangene jeg har prøvd og feilet at jeg har mistet troen. Proteinpudding er det noe du lager selv eller kjøper du ferdig i butikken? Hvilket merke så fall?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Godt poeng. Jeg har egentlig veldig lyst til å få det til, er vel bare så demotivert av alle gangene jeg har prøvd og feilet at jeg har mistet troen. Proteinpudding er det noe du lager selv eller kjøper du ferdig i butikken? Hvilket merke så fall?

Kjøper ferdig i butikken. De ulike butikkene har som regel 1-3 typer, så prøv deg frem. Pleier å spise en kl. 21, da er jeg god og mett når jeg legger meg. En tine yoghurt fyldig med en neve havregryn er også godt. Spiser første gang kl. 13, da blir det ikke så mange timer å spre maten på, og for meg er det viktig å være mett når jeg legger meg, ellers står jeg opp for å spise mer. Begynn, så skal du se du synes det er gøy! Noen dager går i dass, da begynner du igjen neste dag, det går helt fint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjøper ferdig i butikken. De ulike butikkene har som regel 1-3 typer, så prøv deg frem. Pleier å spise en kl. 21, da er jeg god og mett når jeg legger meg. En tine yoghurt fyldig med en neve havregryn er også godt. Spiser første gang kl. 13, da blir det ikke så mange timer å spre maten på, og for meg er det viktig å være mett når jeg legger meg, ellers står jeg opp for å spise mer. Begynn, så skal du se du synes det er gøy! Noen dager går i dass, da begynner du igjen neste dag, det går helt fint. 

Hvem av dem synes du er best da? Høres fornuftig ut å spise senere frokost, jeg er ikke noe frokostmenneske uansett så det kunne jeg sikkert fått til i det minste.

Skrevet

Hva med å skifte ut et par usunne matvarer og bytte til sunnere matvarer? Prøve det å spise det istedenfor?

Anonymkode: 3e2fc...34e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å skifte ut et par usunne matvarer og bytte til sunnere matvarer? Prøve det å spise det istedenfor?

Har forsøkt det men det ender som oftest med at jeg faller tilbake til samme gamle vaner etter kort tid, jeg har elendig viljestyrke.

Skrevet

Har forsøkt det men det ender som oftest med at jeg faller tilbake til samme gamle vaner etter kort tid, jeg har elendig viljestyrke.

Du må slutte med sånne unnskyldninger, ellers kommer du aldri til å få det til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må slutte med sånne unnskyldninger, ellers kommer du aldri til å få det til.

Jeg vet det, er det noe alle disse forsøkene på å gå ned i vekt har gitt meg så er det god evne til å finne dårlige unnskyldninger...

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg vet det, er det noe alle disse forsøkene på å gå ned i vekt har gitt meg så er det god evne til å finne dårlige unnskyldninger...

Høres nesten ut som du har en spiseforstyrrelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...