AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Jeg har aldri likt gym eller trening, men har lyst til å lære å like det - er det mulig? Så fall hvordan? Anonymkode: 7e060...68d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Du kan, hvis du finner noe du liker å gjøre, hvis du setter pris på endorfinene du får etter trening og hvis du setter deg mål og får mestring av å se at du når mål og får progresjon i treningen. Anonymkode: c1fd8...53e 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Du kan sannsynligvis det ved å gjøre det til en vane og trene på en måte/lenge nok til at du kjenner virkningen av endorfiner. Men spesielt i begynnelsen må du være åpen for at du finner det mer ubehagelig enn behagelig å gjennomføre trening. Det å presse seg selv gjennom et visst ubehag er en fin øvelse i å prioritere en bedre framtid framover øyeblikkelig behovstilfredsstillelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan, hvis du finner noe du liker å gjøre, hvis du setter pris på endorfinene du får etter trening og hvis du setter deg mål og får mestring av å se at du når mål og får progresjon i treningen. Anonymkode: c1fd8...53e Godt poeng. Jeg tror jeg må sette meg ned å finne ut hva jeg kan like av trening, klatring kunne kanskje vert noe? Også sette ett par oppnåelige, bra mål. Drømmeautomat skrev (49 minutter siden): Du kan sannsynligvis det ved å gjøre det til en vane og trene på en måte/lenge nok til at du kjenner virkningen av endorfiner. Men spesielt i begynnelsen må du være åpen for at du finner det mer ubehagelig enn behagelig å gjennomføre trening. Det å presse seg selv gjennom et visst ubehag er en fin øvelse i å prioritere en bedre framtid framover øyeblikkelig behovstilfredsstillelse. Godt poeng. I tillegg til endorfiner tenker jeg at kan nok bli motivert om/når jeg ser positive endringer på kroppen (jeg er overvektig og kan definitivt trenge å stramme opp, vet kosthold også spiller inn her da men muskler hadde vert fint). Anonymkode: 7e060...68d 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Jeg liker godt følelsen ETTER trening, ikke så glad i treningen som sådan. Med mindre treningen omfatter tur på ski, sykkel eller bena, det kan jeg like, så forsøker å få til mest mulig av dét. Men styrketrening på senter må også til, da gjelder det bare å ikke kjenne så veldig godt etter om det er morsomt eller behagelig. Helt greit blir det etter hvert, det er bare noe man gjør . Og som sagt - nydelig å slappe av etterpå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Ekstra skrev (23 minutter siden): Jeg liker godt følelsen ETTER trening, ikke så glad i treningen som sådan. Med mindre treningen omfatter tur på ski, sykkel eller bena, det kan jeg like, så forsøker å få til mest mulig av dét. Men styrketrening på senter må også til, da gjelder det bare å ikke kjenne så veldig godt etter om det er morsomt eller behagelig. Helt greit blir det etter hvert, det er bare noe man gjør . Og som sagt - nydelig å slappe av etterpå. Vil du si at du har gjort det til en vane og at du baserer deg på disiplin heller enn å like det? Anonymkode: 7e060...68d 0 Siter
Ekstra Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil du si at du har gjort det til en vane og at du baserer deg på disiplin heller enn å like det? Anonymkode: 7e060...68d Ja, det vil jeg si. Jeg misliker det ikke, men det er mer disiplin og vane enn fornøyelse. Noen ganger er det hardt å komme i gang, men helt ok når jeg først er i gang. Endret 26. juni av Ekstra 0 Siter
emilie321 Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Ekstra skrev (6 timer siden): Ja, det vil jeg si. Jeg misliker det ikke, men det er mer disiplin og vane enn fornøyelse. Noen ganger er det hardt å komme i gang, men helt ok når jeg først er i gang. Jeg sliter også litt med å komme igang, men etter en eller to øvelser er det vanligvis helt greit. Elsker den gode følelsen etterpå pluss det å legge seg i sofaen med god samvittighet. Min erfaring er at det er tungt og litt vondt i begynnelsen, men at kroppen kjennes bedre etter en periode med trening. Dette blir vanligvis bedre og bedre etterhvert som formen stiger. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.