Gå til innhold

Kan man glemme å snakke uten trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, kanskje bare for å få det ut et sted. Jeg har ingen venner. Ingen familie. Ingen å snakke med. Det kan gå uker uten at jeg sier et eneste ord høyt. Hele dager passerer i stillhet, bare lyden av kjøleskapet og tankene mine i hodet.

Når jeg en sjelden gang sier noe – som i en butikk eller hvis noen spør meg om noe tilfeldig – så merker jeg at stemmen min nesten ikke fungerer. Jeg snakker så lavt og slurvete at folk ikke skjønner hva jeg sier. Jeg må ofte gjenta meg selv to–tre ganger før det går inn. Det er flaut. Jeg vet ikke helt hva som skjer med meg. Det er som om jeg har glemt hvordan man snakker.

Er det mulig? At man glemmer å snakke fordi man aldri gjør det?

Jeg ser folk rundt meg – snakker, ler, lever. Det føles så fjernt. Som en annen verden jeg ikke er en del av. Kan det skyldes autismen?

Anonymkode: 00513...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke sunt, nei. Du bør øve deg på å være litt mer sosial - om ikke annet enn småprat i butikken med de som jobber der. 

Anonymkode: 9e967...56a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...