Gå til innhold

Ville du blitt gal om du bare satt fremfor pcen hele dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter psykisk og er ufør, derfor blir det ofte til at jeg (nesten) bare sitter foran pcen hele dagen. Moren min er ganske i mot dette fordi hun mener at hun selv hadde blitt helt gal av dette (hun er helt frisk og jobber 100% i tillegg til at hun går tur hver dag og har hobbyer osv). Hun mener jeg burde få mer innhold i hverdagen, begynne å trene og gå tur og komme meg mer ut. Jeg tror jeg bare har blitt så vandt til å ha lite innhold i hverdagen at det ikke gjør meg så mye å bare sitte inne hele dagen. Samtidig ser jeg absolutt poenget til moren min da...

Anonymkode: 18586...f42

Skrevet

"Blitt gal"? Nei virkelig ikke.

Anonymkode: 9a3f2...f5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Blitt gal"? Nei virkelig ikke.

Kanskje ikke riktig bruk av ordet gal? Men i alle fall at man ville følt seg mindre bra da...

Skrevet

Jeg sitter veldig mye foran PCen. Jeg har kontorjobb som er 98% foran PCen. Så surfer jeg mye på nettet hjemme, gamer en del + ser TV-serier/filmer.

Jeg er jo også veldig introvert, så selv om jeg er sosial og treffer venner, så foretrekker jeg å være hjemme mesteparten av tiden.

Men passer å trene styrke og gå gode turer flere ganger i uken.

Skrevet

Du er ihvertfall bevisst på det, da er risikoen mye mindre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg sliter psykisk og er ufør, derfor blir det ofte til at jeg (nesten) bare sitter foran pcen hele dagen. Moren min er ganske i mot dette fordi hun mener at hun selv hadde blitt helt gal av dette (hun er helt frisk og jobber 100% i tillegg til at hun går tur hver dag og har hobbyer osv). Hun mener jeg burde få mer innhold i hverdagen, begynne å trene og gå tur og komme meg mer ut. Jeg tror jeg bare har blitt så vandt til å ha lite innhold i hverdagen at det ikke gjør meg så mye å bare sitte inne hele dagen. Samtidig ser jeg absolutt poenget til moren min da...

Jeg synes moren din har noen gode forslag. Av og til er det ikke så dumt å høre på moren sin. 

Skrevet

Det er fint du er bevisst på dette. Uten noe spesiell kompetanse er jeg rimelig overbevist om at aktivitet utenfor hjemmet er viktig, og nærmest en forutsetning for å bli bedre når man har det tungt. Begynn med små gåturer, øk på etterhvert.

Skrevet

JA!! 

Jeg sitter en del foran den, men den tida som går med til studier og annet nyttearbeid teller jeg ikke med. Om jeg bare skulle sittet inne og sett i en dataskjerm som rent tidsfordriv, ville det vært direkte skadelig for helsa mi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moren din har helt rett. Jeg ville ha råtnet om jeg skulle levd slik.

Skrevet

Jeg ville fått dårligere psyke.

Anonymkode: e8ce5...96d

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje ikke riktig bruk av ordet gal? Men i alle fall at man ville følt seg mindre bra da...

Nei. jeg hygger meg foran pcen.

Skrevet

Jeg kan sitte og sulle på pc'n i lange stunder om været er elendig og jeg ikke har noe spesielt å gjøre, men jeg hadde ikke orket å gjøre det hele dagen, hver eneste dag nei. 

Skrevet

Jeg hadde først og fremst kjent på et behov for å komme meg ut av huset. Det går helt fint med en rolig hjemmedag innimellom, men ikke uten avbrekk av noe annet.

Noe av det mest negative under pandemien var (for meg, som egentlig slapp veldig billig unna) at alle dager var nesten like. 

Skrevet
3 hours ago, laban said:

Jeg hadde først og fremst kjent på et behov for å komme meg ut av huset. Det går helt fint med en rolig hjemmedag innimellom, men ikke uten avbrekk av noe annet.

Noe av det mest negative under pandemien var (for meg, som egentlig slapp veldig billig unna) at alle dager var nesten like. 

Som ufør og venneløs autist sitter jeg hjemme alene foran pc'en år ut og år inn. Tror ikke folk flest hadde klart det uten å gå på veggen.  Merket ingen forskjell under pandemien. 

Anonymkode: 151c7...d70

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Teknisk sett er jeg jo gal. Sitter mye å skroller, høna og egget osv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...