Gå til innhold

Helsevesenet i Norge føles som det ligger 20 år bak resten av verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helsevesenet i Norge føles som det ligger 20 år bak resten av verden. Ventetidene er altfor lange, og pasienter blir ofte ikke tatt på alvor. Det er lite oppfølging, manglende helhetstenkning, og en generell uvilje til å finne årsaken til problemene. Nye behandlingsmetoder og medisiner finnes – men ikke her. Mange må til slutt reise til utlandet for å få hjelpen de burde fått i Norge.

Sigrid betalte 350 000 kroner for å få MS-behandling i Russland. Nå er behandlingen, som ga henne et nytt liv, godkjent i Norge

https://www.vg.no/helse/i/Oo5L7E/stamcelletransplantasjon-for-ms-pasienter-godkjent-i-norge

Anonymkode: 56fd9...506

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er lite oppfølging, manglende helhetstenkning, og en generell uvilje til å finne årsaken til problemene.

I så fall er helsevesenet vårt helt i tråd med folkeviljen, så da er jo alt som det skal være i Norge.

UtakknemligDiva
Skrevet

Norge er et u-land, og jeg skjønner ikke hvordan så mange kan drive å rope ut «vi bor i verdens beste land». Dette er noe de bare ønsker å tro fordi de bor her selv. 

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (8 minutter siden):

Norge er et u-land, og jeg skjønner ikke hvordan så mange kan drive å rope ut «vi bor i verdens beste land». Dette er noe de bare ønsker å tro fordi de bor her selv. 

At du ikke har flyttet utenlands ennå er for meg en gåte...

Anonymkode: d8786...477

Worriesome Plenty 2
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (20 minutter siden):

De fleste i vestlige demokratier føler de lever i verdens beste land. Patriotisme finnes ikke bare i Norge, men i mange land. USA, Japan, Sveits, Sverige, Frankrike osv. alle de føler de bor i verdens beste land. I de landene som her finnes det upatriotiske unntak selvfølgelig, slik som du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...