Gå til innhold

Hva er mildt vær?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Er sterk varme mildt vær? I mitt hode er 15-19 grader mildt vær. Da det er da jeg føler meg best. Eller er mildt vær synonymt med varmt vær?

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (24 minutter siden):

Er sterk varme mildt vær? I mitt hode er 15-19 grader mildt vær. Da det er da jeg føler meg best. Eller er mildt vær synonymt med varmt vær?

Kommer helt an på hvor du er og når det er på året. :) I juli vil jeg si at 15-19 grader er mildt vær, i mars er +5 mildvær.

Skrevet

Jeg bruker betegnelsen mildt bare på vinteren og våren, og kun relatert til temperatur i forhold til normalen. F.eks. er det mildt om det er 2 varmegrader i februar, men ikke i april.

Skrevet

Mildt vær = milde grader, det kan derfor variere. Jeg bruker det slik ekstra og lillemus gjør

Anonymkode: 71794...bd7

Skrevet

Her i området så brukes bare mildvær på vinter og tidlig vår.

Skrevet
15 hours ago, Worriesome Plenty 2 said:

Mildt vær/Mildvær er et uttrykk  for å beskrive (unormalt) høye temperatur om vinteren. Hvis det skal klassifiseres som mildvær, må temperaturen overstige 0 °C. Om sommeren er det "varmt" om temperaturen ligger mye over normalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...