Gå til innhold

Etter ammeslutt...

Anbefalte innlegg

....hvor lenge kan man ha melk i brystet da mon tro??

Da vesla var 6 mnd gammel var det knusktørt her og ikke en eneste dråpe klarte vi å presse ut.Nå er vesla 26 mnd gammel og på disse 20 mndene har det av og til kommet ut litt gult og "surt" fra brystet,men det har liksom aldri vært noen stor plage.Regna liksom at det var melkekjertlene som trakk seg sammen og tømte den gamle melken.

Men i peiroder har det også vært vondt og ømt og jeg har hylt bare noen kom nær brystene mine.Men det har også forsvunnet like fort som det kom.

Men det siste 1/2 året og fotere og oftrere nå den siste tida så har det faktisk rent ut "ren" melk fra brystene bare jeg legger meg i badekaret for å slappe av.De har også blitt litt større ser det ut til og fotere og oftere må jeg gå og legge meg i badekaret fordi det gjør vondt og de er ømme,og da renner det jo på nytt.

Ikke er jeg gravid og ikke ammer jeg,så da kunne jeg egentlig ha tenkt meg å bli ferdig med dette melkesølet jeg *S*Av og til må jeg ta på meg ammeinnlegg for at det skal bli mindre smertefullt og mindre klissent innafor bh'n.å legge en 2 åring til puppen når hun ikke har fått pupp på 20 mnd er også litt vel drastisk *S*

Går det forresten ann å få brystbetennelse så lenge etter ammeslutt,om det muligens er det jeg får av og til??

Kan vel kanskje legge til at jeg har vært og er utrolig bekymret for vesla pgav matvareallergier som hun skal utredes for,kan undebevisstheten min feks ha satt igang melka fordi jeg rett som det er går og tenker på at "om hun hadde fått pupp hadde hun ihvertfall fått i seg litt mat og lagt på seg"

Ikke har jeg hatt noen innbildte svangerksap i mellom tida heller ;)

Håper en elelr annen der ute kan svare meg på alt dette her

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49329-etter-ammeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære zunsjine. Det kan være mange grunner til det du forteller. Siden det er lenge siden du har ammet og at dette fenomenet har økt på det siste halvåret, vil jeg anbefale å ta kontakt med legen din for en grundig undersøkelse. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49329-etter-ammeslutt/#findComment-192486
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...