Gå til innhold

Prest tiltalt for seksuelt overgrep på Drammensbadet: – I vårt hjemland er dette vanlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager...  Han har bodd 12 år i Norge, og har fortsatt ikke lært språket? Eller at å ta på kjønnsorganet til en liten gutt ikke er akseptabelt i det hele tatt?

-

Prest innrømmer at han berørte underlivet til en gutt (5) i dusjen på Drammensbadet, men hevder det var for å få barnet til å le.

En femåring og faren hans var på Drammensbadet for å trene på svømming og dykking denne dagen, men besøket ble lite hyggelig.

– Jeg sto og pratet med en annen person i dusjen da jeg la merke til at en mann kom inn. Jeg tenkte ikke på det før han bøyde seg ned og tok på tissen til sønnen min.

Mannen er en mann i 70-årene fra Eritrea som har jobbet som prest, men nå er pensjonert.

– Jeg hadde aldri trodd at saken ville gå så langt som dette, sa presten da han inntok vitneboksen med et stort gullkors med fargede steiner rundt halsen.

Presten innrømmer at han berørte guttens underliv, men sier han bare gjorde det for å få gutten til å le.

I vårt hjemland er det vanlig å blidgjøre barn ved å røre på det uomskårede penishodet, forklarte han i retten. 

– Hadde jeg visst at det var straffbart, hadde jeg aldri gjort det. Jeg så ikke for meg at det var ulovlig. Nok en gang sier jeg beklager, sa tiltalte.

https://www.dt.no/prest-tiltalt-for-seksuelt-overgrep-pa-drammensbadet/s/5-57-2644445 

Anonymkode: 6cdfa...26c

Skrevet

Vi som går på offentlige bad må passe bedre på både barna og oss selv?
Hvordan skal vi vite hva som er vanlig  og bare hyggelig berøring i andre kulturer?  Noen gode ideer? 
Skal Vi begynne å kle oss i heldekkende dresser/badedrakter? 

Skrevet

Jeg tipper han bare snakker tull, sånn som veldig mange kriminelle gjør for å forsøke å slippe unna. 

Skrevet
Sokk skrev (8 timer siden):

Jeg tipper han bare snakker tull, sånn som veldig mange kriminelle gjør for å forsøke å slippe unna. 

Ja. Dette hørtes tvilsomt ut! Kan noen med kjennskap til Eritreisk kultur svare ut denne? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...