Gå til innhold

Litt trist fordi jeg har kastet bort ungdom og ung voksen tiden og aldri får den tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var i tenårene ble jeg psykisk syk noe som førte til at jeg aldri levde livet mitt slik jeg egentlig ønsket. Har få positive minner fra den tiden og fant veldig sjeldent på ting med venner f.eks. Jeg er nå blitt over 30 og det gjør meg trist at den tiden av livet mitt er kastet bort og jeg får den ikke tilbake. Nå som jeg er bedre vil jeg jo egentlig gripe sjansen til å leve nå og gjøre meg erfaringer, men jeg får ikke helt til det heller fordi jeg er så innadvendt, nervøs og redd.

Anonymkode: 35301...7a6

Skrevet

Hva vil du gjøre?

Anonymkode: caa89...ab8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil du gjøre?

Anonymkode: caa89...ab8

Enkelt svart: Leve livet. Mer utdypende svar: Finne meg en givende hobby, få nye venner, gå på dater og finne meg en kjæreste, gå fjellturer og være mer ute i naturen, dra på konserter, fester og andre arrangementer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enkelt svart: Leve livet. Mer utdypende svar: Finne meg en givende hobby, få nye venner, gå på dater og finne meg en kjæreste, gå fjellturer og være mer ute i naturen, dra på konserter, fester og andre arrangementer.

Da begynner du i den ene enden .

Anonymkode: 34e31...319

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da jeg var i tenårene ble jeg psykisk syk noe som førte til at jeg aldri levde livet mitt slik jeg egentlig ønsket. Har få positive minner fra den tiden og fant veldig sjeldent på ting med venner f.eks. Jeg er nå blitt over 30 og det gjør meg trist at den tiden av livet mitt er kastet bort og jeg får den ikke tilbake. Nå som jeg er bedre vil jeg jo egentlig gripe sjansen til å leve nå og gjøre meg erfaringer, men jeg får ikke helt til det heller fordi jeg er så innadvendt, nervøs og redd.

Skjønner den sorgen der, men fortiden får du ikke endret på. Viktig å ikke gå i fella og tenke at livet er "over". Voksne folk kan også ha nye spennende opplevelser, givende sosialt nettverk og det som hører med. I 30 årene har man jo også ofte nok av tid igjen til å skeie litt ut om det er det du vil. Ellers fokuser på å jobbe mot det som er riktig og viktig for deg nå. 

Å være redd og nervøs er ingen god forutsetning for å gå ut der og leve livet, men jobb med å bedre de tingene der. Det at du er innadvendt betyr vel bare at du bør tilpasse deretter. Kanskje du bare trenger én venn som ligner deg litt og som du kan oppleve noe fint sammen med. Se bort fra det du ser i sosiale medier om "hvordan livet skal være" for det er svada. 

Skrevet

Jeg støtter alt som @krøll9 skrev over her. 

Det er viktig å prøve å ikke dvele ved at fortiden ble som den ble, men fokusere på tiden framover og det du vil gjøre. Hvis du henger for mye igjen i tanker om tiden som har gått, kan det lett komme i veien for det livet du ønsker å leve nå. Det er overhodet ikke for sent å få «et nytt liv». Ønsker deg all mulig lykke til! 

Skrevet

Forstår hvor du kommer fra. Mulig du har hatt det hardere enn meg, men jeg har vært syk siden 2016 og det har kostet meg mye. Prøver å ikke tenke for mye på det. Det kan ikke gjøres noe med uansett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...