AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:00 Skrevet torsdag kl 17:00 Har du tatt en for landet? https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fodselstallene-stuper-norges-befolkning-forsvinner-sakte/o/5-95-2522722 Fødselstallene stuper – og vi reagerer som om det bare var en litt dårlig nyhet. 2024 ble det født cirka 54.000 barn i Norge. Langt unna de 2,1 barna per kvinne som trengs for å holde befolkningen stabil. Vi ligger på 1,44. Forslag til hva vi kan gjøre for å øke fødselstallene: Ekstra ferieuke for småbarnsforeldre Fem ekstra fridager for å dekke planleggingsdager 80 prosent stilling med full lønn en periode Lavere inntektsskatt per barn Fleksibel arbeidstid Barnehageplass garantert fra ettårsalderen og full frihet i permisjonen Flere «sykt barn-dager» Vi må tørre å si det høyt: Å få barn er en innsats for landet. Anonymkode: b85d1...bf1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:12 Skrevet torsdag kl 17:12 Har du? Anonymkode: a4274...0f2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:54 Skrevet torsdag kl 17:54 Nå er mange i utdannelse til langt opp i 20 årene, så skal man ha historisk dyr bolig i ett marked som er preget av mangel. Så skal man finne mr right, som det er stadig høyere krav til. Nei denne trenden snur ikke før muslimene blir fler enn de etnisk norske. Anonymkode: b4d9c...011 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:01 Skrevet torsdag kl 18:01 Ja dere må bare formere dere folkens. Anonymkode: c4e62...8df 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:35 Skrevet torsdag kl 18:35 Dette er å sparke inn åpne dører. Erna maste på om å få flere barn i sin nyttårstale i 2019. Alt koster mer og mer og mer. Helsetilbudet er skralt, men jada, unger skal vi presse ut - som en innsats for landet. Ikke tale om. Anonymkode: 9be7d...851 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:35 Skrevet torsdag kl 18:35 Du tør jo ikke å si det høyt, du som gjemmer deg bak anonym kode 🙄 Anonymkode: 89ec5...fee 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet torsdag kl 18:37 Skrevet torsdag kl 18:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi må tørre å si det høyt: Å få barn er en innsats for landet. Som om ikke det var sagt høyt offentlig 300 ganger allerede de siste to årene. Vi må tørre å si det høyt: Norge flyter over av denne typen ytringer som tror de er (eller pretenderer å være?) kontroversielle, men som bare gjentar etablert konsensus i mainstreamdiskursen. Også litt komisk at vi bekymrer oss så hardt for dette samtidig som vi frykter at alle skal bli arbeidsledige pga. AI og robotisering. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:43 Skrevet torsdag kl 18:43 7 minutes ago, AnonymBruker said: Du tør jo ikke å si det høyt, du som gjemmer deg bak anonym kode 🙄 Anonymkode: 89ec5...fee Og du da, fru anonym? Anonymkode: b85d1...bf1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:58 Skrevet torsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og du da, fru anonym? Anonymkode: b85d1...bf1 Jeg har ikke noe å bevise. Ikke meg som sa at vi må tørre å si noe høyt. Anonymkode: 89ec5...fee 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:47 Skrevet torsdag kl 19:47 48 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke noe å bevise. Ikke meg som sa at vi må tørre å si noe høyt. Anonymkode: 89ec5...fee Det var det fastlegen i artikkelen som sa. Anonymkode: b85d1...bf1 0 Siter
Grendel Skrevet fredag kl 05:49 Skrevet fredag kl 05:49 Jeg tror det ville vært bedre om han ikke sa det høyt. Folk blir bare provosert av å bli bedt om å få barn for fedrelandets skyld. Han har et budskap om masse nye velferdsgoder for barnefamilier. Noe av det er kanskje bra også. Jeg er redd rullegardina vil få ned før folk leser så langt. Drømmeautomat skrev (10 timer siden): Også litt komisk at vi bekymrer oss så hardt for dette samtidig som vi frykter at alle skal bli arbeidsledige pga. AI og robotisering Det er jeg enig i. Det har vært 150 år med industriell revolusjon uten at det har gjort alle arbeidsledige. Det kan være annerledes denne gangen, men jeg ville ikke gamblet på det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:14 Skrevet fredag kl 07:14 Så mye man skal «tørre å si høyt». Og nei, småbarnsforeldre trenger ikke mer fordeler enn de har. Selv om en del mødre tror de er superhelter for å født en unge eller to. Anonymkode: 313d0...f53 0 Siter
psykedeliker Skrevet fredag kl 12:19 Skrevet fredag kl 12:19 Grendel skrev (6 timer siden): Det har vært 150 år med industriell revolusjon uten at det har gjort alle arbeidsledige. Det er fordi "arbeidet" består i flytte rundt på realverdier som allerede er skapt, ikke å skape flere realverdier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.