Gå til innhold

Koselig sted på Jylland?

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Noen anbefalinger for et koselig sted mellom Hirtshals og Århus? Trenger ikke være storby. Badested/strender er fint, men ikke nødvendig. Skal overnatte 1 natt.

Ønsker: småiddyllisk, småbutikker, gjerne litt folk uten at det er overfylt, gode spisesteder.

Skrevet

Da jeg var liten så reiste vi flere ganger til Jesperhus Blomsterpark som ligger i Nordjylland. Men det er mer en utflukt, vet ikke om det var helt det du tenkte.

Vi bodde da i Ertebølle, som var veldig småidyllisk og koselig. 

Men dette er over 30 år siden, jeg vet ikke om Ertebølle har endret seg mye siden da. (Men elsker navnet :D )

AnonymBruker
Skrevet

Aalbæk er koselig.

Anonymkode: 0017c...e6c

påskelilje
Skrevet
Vhanja skrev (50 minutter siden):

Da jeg var liten så reiste vi flere ganger til Jesperhus Blomsterpark som ligger i Nordjylland. Men det er mer en utflukt, vet ikke om det var helt det du tenkte.

Vi bodde da i Ertebølle, som var veldig småidyllisk og koselig. 

Men dette er over 30 år siden, jeg vet ikke om Ertebølle har endret seg mye siden da. (Men elsker navnet :D )

Blomsterpark høres ut til å være midt i blinken! Skal undersøke både det og Ertebølle 😅😅😅

påskelilje
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aalbæk er koselig.

Ja, både Aalbæk og Skagen er fine steder. Tenkte kanskje noen mer ukjente steder litt lenger sør. Men takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reiser dere til Jylland? Danskebåten går vel ikke mer😢

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da jeg var liten tok vi danskebåten fra Kristiansand (med bil) og kjørte resten. Danskebåten går fortsatt, både fra Stavanger og fra Kristiansand.

påskelilje
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo, danskebåten har alltid gått fra Kristiansand til Hirtshals,  2 ganger om dagen.

påskelilje
Skrevet
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Da jeg var liten tok vi danskebåten fra Kristiansand (med bil) og kjørte resten. Danskebåten går fortsatt, både fra Stavanger og fra Kristiansand.

Stemmer. Og fra Larvik.

Skrevet
påskelilje skrev (2 timer siden):

Blomsterpark høres ut til å være midt i blinken!

Jesperhus har blitt mindre blomsterpark og mer familiepark, med Jungeldyret Hugo som gjennomgangsfigur. Men det er fortsatt mye vekt på planter. Bare vær forberedt på mer barn enn botanikk hvis dere er der på en ferie- eller helgedag.

påskelilje skrev (2 timer siden):

Ja, både Aalbæk og Skagen er fine steder.

Men litt feil vei hvis dere skal til Århus? Det går veldig raskt å kjøre fra Hirtshals til Århus. Men hvis dere skal stoppe underveis og likevel bevege dere i riktig retning, ville jeg prøvd Mariager eller et annet sted ved Mariagerfjord. Da er det kort vei til både Hobro og Randers hvis været legger en demper på idyllen.

påskelilje
Skrevet
laban skrev (2 timer siden):

Jesperhus har blitt mindre blomsterpark og mer familiepark, med Jungeldyret Hugo som gjennomgangsfigur. Men det er fortsatt mye vekt på planter. Bare vær forberedt på mer barn enn botanikk hvis dere er der på en ferie- eller helgedag.

Men litt feil vei hvis dere skal til Århus? Det går veldig raskt å kjøre fra Hirtshals til Århus. Men hvis dere skal stoppe underveis og likevel bevege dere i riktig retning, ville jeg prøvd Mariager eller et annet sted ved Mariagerfjord. Da er det kort vei til både Hobro og Randers hvis været legger en demper på idyllen.

Takk for tips! Absolutt aktuelt med Mariager!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...