AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Har blitt bedt om å være forlover i et bryllup. Jeg er usikker på hva som forventes av meg. Noen som har tips oss råd? Har ikke så god råd men tenker at jeg bør stå for utdrikkingslag, i tillegg til at jeg sier noe under bryllupet? Er det mer som jeg bør gjøre/er vanlig? Anonymkode: 1295a...6c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Dette varierer veldig, noen ønsker kun det du beskriver, andre ønsker mer: som praktisk hjelp under tiden frem mot bryllupet og på selve dagen. Dette finner du ut av ved å snakke med den som ønsket deg som forlover. Anonymkode: df1ed...deb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette varierer veldig, noen ønsker kun det du beskriver, andre ønsker mer: som praktisk hjelp under tiden frem mot bryllupet og på selve dagen. Dette finner du ut av ved å snakke med den som ønsket deg som forlover. Anonymkode: df1ed...deb Har snakket noe med vedkommende, men føler meg overveldet og har stresset mentalt i mange måneder over dette allerede. Ar skjøvet det bort en stund og har derfor utsatt det jeg må få til. Nå snører det seg... Skal snart ordne en kveld ute som et slags utdrikningslag, men jeg har ikke nettverk og jeg kjenner ikke personen så godt, så føler at jeg kommer til å feile uansett. Vi har en god relasjon men tenker at jeg er mest valgt i mangel på andre. Mangler altså folk, også merker jeg at det er en stor økonomisk belastning, også mentalt, å bare være meg alene og sørge for at forventninger blir innfridd. Har fått noen indikasjoner på at jeg skal hjelpe ganske mye til praktisk ved bryllupet, noe jeg ikke er imot eller ikke vil eller noe, men føler det blir litt mye på meg og at jeg blir nesten mer servitør enn gjest. Så har jeg også barn med, så føler jo at jeg må passe på dem også... skikkelig slemt å si, men føler egentlig at dette bare er stress og ikke særlig godt. Anonymkode: 1295a...6c6 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mangler altså folk, også merker jeg at det er en stor økonomisk belastning, også mentalt, å bare være meg alene og sørge for at forventninger blir innfridd. Syns du skal passe på å sette grenser så du ikke strekker deg for langt. Brudgommen kan f.eks. ikke forvente at du skal bruke masse penger på dette. Sørg f.eks. for at folk selv har med drikke til utdrikningslaget, eller enda enklere ha det på et utested eller annen plass der det selges drikke. Det er også helt ok å be brudgommen om kontaktinfo på folk han kunne tenke seg å ha på utdrikningslaget. Samme når det gjelder bryllupet, si at det er en grense for hvor mye du kan hjelpe til fordi du må passe på egne barn. Skjønner godt at du syns dette er mest stress. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden Drømmeautomat skrev (42 minutter siden): Syns du skal passe på å sette grenser så du ikke strekker deg for langt. Brudgommen kan f.eks. ikke forvente at du skal bruke masse penger på dette. Sørg f.eks. for at folk selv har med drikke til utdrikningslaget, eller enda enklere ha det på et utested eller annen plass der det selges drikke. Det er også helt ok å be brudgommen om kontaktinfo på folk han kunne tenke seg å ha på utdrikningslaget. Samme når det gjelder bryllupet, si at det er en grense for hvor mye du kan hjelpe til fordi du må passe på egne barn. Skjønner godt at du syns dette er mest stress. Jeg synes du har rett, men jeg sliter med å sette grenser fordi jeg ikke vil ødelegge for brudeparet og ikke skuffe noen. Hadde jeg bare visst hvordan og at jeg klarer det, så hadde jeg bare gjort det selv om det hadde vært vanskelig. Ville bare gjerne visst hvordan. Har vært gjest i ett eneste bryllup før, for mange år siden, så vet liksom ingenting og føler jeg burde visst slikt som voksent menneske, altså hva jeg bør gjøre og hva som er riktig. Det du sier nå at jeg kan spørre den jeg er forlover for om hvem som skal komme, det har ikke fallt meg inn. Nå gjør jeg bare det samme som det jeg vet den andre forloveren gjør, bare oss to. Det er jo altfor dyrt for meg, men uten andre å spille på og med følelsen av at jeg ikke får til bedre, så ble det bare slik. Tok det opp med noen som sa at det var godt jeg i hvert fall spanderte på hotell, siden det ikke ble noe ordentlig utdrikkingslag, og det gjorde meg ganske lei meg, for jeg skulle gjerne ordnet noe annet, men visste ikke hvordan, også gjør jeg jo nå noe jeg egentlig ikke har råd til i redsel for å skuffe, og så får jeg høre at det i grunnen ikke er noe særlig fint men mer sånn minimum, siden det ikke ble noe annet. En annen ting er at jeg hadde vært redd for å invitere fremmede på noe de selv skulle ha betalt (?). Det er jo ganske dyrt med restauranter, overnattinger, turer på byen, så vet ikke om jeg hadde følt det noe bedre om jeg visste at jeg hadde invitert med fem stykker til. Ungene skal ha ny skolesekk og jeg har overtrukket kredittkortet allerede liksom, så da blir man litt gnien kan du si. Anonymkode: 1295a...6c6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.