Gå til innhold

Adopsjonssaken på Hotel Cæsar

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som er frustrert over adopsjonssaken på Hotel Cæsar?

Her fremstilles en adopsjonssak som i utgangspunktet er forbudt.

Paret drar til Thailand hvor de finner et barn som de skal adoptere gjennom et thailandsk adopsjonsbyrå. De får en hjelpeløs saksbehandler som ikke kan noenting, og som ikke reagerer på det engang.

De lyver på hvor lenge de har vært samboere, og så skal dette bekreftes av en ansatt på hotellet. Ingenting om at dette må bekreftes av offentlig myndighet - eks folkeregisteret.

Det skulle ikke forbause meg om de får adoptere dette barnet, og at han klarer å forfalske politiattesten hvor det står at han har sittet inne.

Og så Thailand som er et av de landene som er mest nøye på disse reglene da....

Greit nok, dette er bare en serie. Men det sitter mange mennesker rundt omkring som lurer på om de skal adoptere. Hva om de bruker dette som en bruksanvisning for hvordan en adopsjon skal gjennomføres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49411-adopsjonssaken-p%C3%A5-hotel-c%C3%A6sar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg reagerte på samme måte jeg også!! Er det mulig at TV2 er ute etter et innspill???

Å for en saksbehandler - håper ikke vi får en sånn en på våre hjemmebesøk :-) !!!

Det er som du sier bare en serie - men det viser seg at mange folk tror at det er sånn i det virkelige liv.. Da stakkars "Arne prest" herjet på det værste så ble han oppfattet sånn i sivile liv også (har det fra noen som bor i nærheten av han) Så en skal ikke se bort ifra at det er noen som også tror at det foregår slik som det blir fremstilt på TV

Thailand som nettopp har fått fokus på seg igjen med den svenske a programmet om adopsjon. Der barn faktisk ble stjålet fra sine foreldre og barn som ble bortadoptert uten samtykke

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg reagerte på samme måte jeg også!! Er det mulig at TV2 er ute etter et innspill???

Å for en saksbehandler - håper ikke vi får en sånn en på våre hjemmebesøk :-) !!!

Det er som du sier bare en serie - men det viser seg at mange folk tror at det er sånn i det virkelige liv.. Da stakkars "Arne prest" herjet på det værste så ble han oppfattet sånn i sivile liv også (har det fra noen som bor i nærheten av han) Så en skal ikke se bort ifra at det er noen som også tror at det foregår slik som det blir fremstilt på TV

Thailand som nettopp har fått fokus på seg igjen med den svenske a programmet om adopsjon. Der barn faktisk ble stjålet fra sine foreldre og barn som ble bortadoptert uten samtykke

Helt klart noen som ikke kjenner og vet hva en adopsjonssak dreier seg om.

Her burde vi kanskje si fra .......

Burde en av adopsjonsforeningene gi beskjed evt tipse dem om dette

Gjest tante turid

Og derfor bør ikke noen legge seg opp i det , hvem er faren til tvillingene? og hvem ser på serien uten å riste på hodet av og til , , Av eventyret som ikke kan være tatt fra noen virklighet?

La de få adoptere , og ikke la dere bli revet for mye med.

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Vi skal adoptere og har faktisk fått spørsmål om prosessen ikke er "sånn og sånn" for det har de jo sett på Hotel Cæsar. "Folk flest" vet utrolig lite om adopsjon, og da hjelper det ikke akkurat med en såpeserie som sender slikt tull.

Det er mulig at vi har spesielt dumme bekjente ;-) for det har faktisk kommet mange rare spørsmål om adopsjon. Jeg blir litt oppgitt og lei av å forklare til tider,men det er jo bedre at folk spør og bryr seg enn at de IKKE bryr seg. Skled litt ut det her... men det jeg skulle fram til er at: ja, mange ser Hotel Cæsar og noen av dem tror faktisk at det ER sånn.

Severin Suveren

Jeg skjønner ikke at noen har det så kjedelig / lite å gjøre at de orker / har tid til å følge med såper på TV, jeg...

Må i tilfelle være for å gi ungene noen motforestillinger til det de ser på.

Men at såpene preger manges forestillingsverden er vel dessverre tilfelle. Kanskje sosialrapp .burde ha et felt for antall timer såpe pr uke...? ;-)

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg skjønner ikke at noen har det så kjedelig / lite å gjøre at de orker / har tid til å følge med såper på TV, jeg...

Må i tilfelle være for å gi ungene noen motforestillinger til det de ser på.

Men at såpene preger manges forestillingsverden er vel dessverre tilfelle. Kanskje sosialrapp .burde ha et felt for antall timer såpe pr uke...? ;-)

Så det at man sitter foran tv i en halvtime på hverdagene betyr at man har lite å gjøre? Javel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...