AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august Jeg synes det er litt frekt å bare kjøpe en ting fordi man har lyst på, og så sende «blir xxx å betale for hver» . Jeg har allerede tingen. Jeg kjøpte den fordi jeg likte den, men krever ikke at de andre skal være med og betale for det da.. Anonymkode: ff95f...8ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august Hvilken ting er det snakk om da? Anonymkode: 8b745...ab1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilken ting er det snakk om da? Anonymkode: 8b745...ab1 Såpedispenser. Har allerede 2 som er mine. Jeg spurte ikke om spleising, for det er jeg som tar de med meg uansett. Anonymkode: ff95f...8ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Såpedispenser. Har allerede 2 som er mine. Jeg spurte ikke om spleising, for det er jeg som tar de med meg uansett. Anonymkode: ff95f...8ff Merkelig. Hvorfor har de kjøpt ny når dere allerede har? Anonymkode: 8b745...ab1 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august Står det i kontrakten at du er pliktig til å betale dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august psykedeliker skrev (40 minutter siden): Står det i kontrakten at du er pliktig til å betale dette? nei Anonymkode: ff95f...8ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Merkelig. Hvorfor har de kjøpt ny når dere allerede har? Anonymkode: 8b745...ab1 Jeg fisket og det ble begrunnet med at noen var godt brukt og tenkte det var fin med ny. men jeg spleiset bare for syns skyld, så jeg ikke ser ut som jeg er veldig grådig, spleiset ikke på sofaen heller. Bruker den heller ikke. Men de bare bestemte seg for å kjøpe en billig sofa og skrev sånn «det blir 100 kr på hver». Jeg hadde ikke behov. Anonymkode: ff95f...8ff 0 Siter
laban Skrevet 13. august Skrevet 13. august (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fisket og det ble begrunnet med at noen var godt brukt og tenkte det var fin med ny. men jeg spleiset bare for syns skyld, så jeg ikke ser ut som jeg er veldig grådig, spleiset ikke på sofaen heller. Bruker den heller ikke. Men de bare bestemte seg for å kjøpe en billig sofa og skrev sånn «det blir 100 kr på hver». Jeg hadde ikke behov. Anonymkode: ff95f...8ff Jeg synes det er ganske stor forskjell på møbler til et fellesrom og en såpedispenser. I et kollektiv blir det fort vanskelig hvis man skal reservere seg mot sofa, skap osv., som står i et rom som alle deler/bruker. Uansett bør det avklares på forhånd (på et detaljnivå man kan leve med) hva som kjøpes i fellesskap (f.eks. møbler til fellesrom), hva som går på omgang (f.eks. toalett- og kjøkkenpapir) og hva hver enkelt kjøper til seg selv. Endret 13. august av laban 1 Siter
Ekstra Skrevet 13. august Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg synes det er litt frekt å bare kjøpe en ting fordi man har lyst på, og så sende «blir xxx å betale for hver» . Jeg har allerede tingen. Jeg kjøpte den fordi jeg likte den, men krever ikke at de andre skal være med og betale for det da.. Anonymkode: ff95f...8ff Om man bor sammen i kollektiv må man vel avtale på forhånd hva som skal spleises på og hvordan det skal ordnes. Høres altfor tungvint ut å skulle forhøre seg med de andre og starte Vipps-innsamling hver gang man handler såpe eller dopapir. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men de bare bestemte seg for å kjøpe en billig sofa og skrev sånn «det blir 100 kr på hver». Vi har avtalefrihet i Norge, og du velger selv å være med på dette opplegget. Så jeg ser ikke helt problemet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.