Gå til innhold

Hvilke medisinerkan brukes mot PTSD?

Anbefalte innlegg

Gjest Susanna

Jeg sliter med å finne ut hvilken medisiner som fungerer for meg. Jeg har hatt diagnosen PTSD siden sommeren 2000 og har blitt prøvd behandlet med cipramil 40 mg kobinert med tolvon 30 mg . Remeron 60 mg og sarotex 20mg. Har ikke hatt spesiell god effekt. Er tilbake til mareritt og flashback sterk angst og svært deprimert. Legen har nå gitt meg stesolid 5 mg og Zoplicone 7.5 mg. Jeg har den siste tiden ikke hatt det bra. Er redd jeg knekker sammen. Psykologen og legen snakker ikke så mye sammen..men det er slik det er. Jeg går på stesolid for å komme meg ut døren men er livredd.. har en sterk sosialangst og orker ikke å snakke med så mange for tiden. Jeg har svært nedsatt apetitt . Noen kilo har bare forsvunnet . (gikk ned 12 kg etter traumet for to år siden) Jeg ønsker å få et mer verdig levelig liv enn dette. Håper du kan gi noen tips i fht PTSD behandling for jeg føler meg som en prøveklut. Er behandling hos psykiater bedre enn hos psykolog i forhold til denne "psyken" jeg sliter med nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49491-hvilke-medisinerkan-brukes-mot-ptsd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er kunnskap om PTSD i Norge ganske dårlig - dersom du søker på utenlandske fora, finner du masse!

Og det blir ikke bedre: Det er svært vanskelig å medisinere PTSD. Det beste vil nok være å finne et AD som virker - har selv diagnosen varig personlighetsendring som følge av PTSD. Vi har prøvd det meste, og funnet ut at Efexor depot er det som virker best - hittil. Men ikke særlig tilfredsstillende, depresjonen vil ikke dø. I tillegg kan det hjelpe med angstdempende i prekære situasjoner.

Syns det høres ut som om du kunne ha nytte av en psykiater - så kan han/hun følge opp både terapien og medisinene, og få et bedre helhetsbilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...