Gå til innhold

Engelske gloser - kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg skriver og skriver rapport på rapport om våre deilige indiske unger, så de indiske myndighetene kan lese til øyet blir stort og vått om hvilken fantastisk utvikling de har her hjemme. Men nå trenger jeg hjelp med noen engelske gloser:

Et ord/ uttrykk for _flerstavelsesord_ på engelsk? Vet at _enstavelsesord_ heter "mono syllable words", så det må vel være i samme gate, antar jeg. Men hva?

På forhånd takk for hjelpen!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49501-engelske-gloser-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Polysyllable

(Pol"y*syl`la*ble) n. [Poly- + syllable.] A word of many syllables, or consisting of more syllables than three; — words of less than four syllables being called monosyllables, dissyllables, and trisyllables.

(fra Webster's Dictionary)

Polysyllable

(Pol"y*syl`la*ble) n. [Poly- + syllable.] A word of many syllables, or consisting of more syllables than three; — words of less than four syllables being called monosyllables, dissyllables, and trisyllables.

(fra Webster's Dictionary)

Tusen takk for utførlig info om 'syllables'!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...