Gå til innhold

Har blitt opphengt i at jeg tror jeg har en diagnose, hva tenker dere jeg burde gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne opp igjen, i tilfelle noen skulle ha svar :) 

Anonymkode: ba0cd...38c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tar denne opp igjen, i tilfelle noen skulle ha svar :) 

Du har da fått mange svar? 

Anonymkode: 49e31...9d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har da fått mange svar? 

Anonymkode: 49e31...9d2

Ja, og ikke misforstå jeg er veldig takknemlig for alle svarene. Var bare om noen hadde svar på det siste spørsmålet om den listen med symptomer jeg har listet opp i hovedinnlegget er bra nok til å ta med til fastlegen eller om den burde være mer utdypende? For jeg vil jo gjerne at det skal bli så rett som mulig...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, og ikke misforstå jeg er veldig takknemlig for alle svarene. Var bare om noen hadde svar på det siste spørsmålet om den listen med symptomer jeg har listet opp i hovedinnlegget er bra nok til å ta med til fastlegen eller om den burde være mer utdypende? For jeg vil jo gjerne at det skal bli så rett som mulig...

Hvor mange bekreftelser trenger du før du får gjort ting?

Trenger ikke være perfekt, du trenger bare å få den avsted. 

Anonymkode: ae9bd...c8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange bekreftelser trenger du før du får gjort ting?

Trenger ikke være perfekt, du trenger bare å få den avsted. 

Anonymkode: ae9bd...c8e

Beklager, men jeg er veldig usikker på meg selv generelt sett og søker derfor bekreftelse på alt mulig hele tiden. Er ikke meningen å være til bry. Er bare veldig veldig redd for å få avslag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Beklager, men jeg er veldig usikker på meg selv generelt sett og søker derfor bekreftelse på alt mulig hele tiden. Er ikke meningen å være til bry. Er bare veldig veldig redd for å få avslag.

Nok en ting å ta med på listen, men du får i hvert fall ikke utredning og behandling om du ikke søker. Hvorfor bare ikke bestille time hos fastlegen, ta med listen med punkter du sliter med og fortelle hvor mye det faktisk påvirker deg. Så stoler du på at fastlegen din klarer å skrive en henvising til spesialisthelsetjenesten og venter på svar. 

Skrevet

Hvordan foregår egentlig behandlingen mot unnvikende pf? Blir man bedre av å gå på DPS en gang i uken og snakke?

Drømmeautomat
Skrevet (endret)

.

Endret av Drømmeautomat
Skrevet
skogbrann skrev (15 minutter siden):

Nok en ting å ta med på listen, men du får i hvert fall ikke utredning og behandling om du ikke søker. Hvorfor bare ikke bestille time hos fastlegen, ta med listen med punkter du sliter med og fortelle hvor mye det faktisk påvirker deg. Så stoler du på at fastlegen din klarer å skrive en henvising til spesialisthelsetjenesten og venter på svar. 

Du har ett godt poeng, er bare at jeg er usikker på om det jeg sliter med faktisk påvirker meg nok til at jeg hadde fått komme inn i spesialhelsetjenesten igjen. Altså, det er jo veldig ødeleggende for meg personlig, men utad tror jeg ikke det er så synlig på en måte? Jeg er jo allerede ufør og fungerer sånn passe i den jobben jeg har som er nesten uten kontakt med kollegaer. Og jeg kommer meg ut av huset og gjør det jeg må liksom. Og det er kjempeskummelt det å skulle åpne sånn opp og risikere at de gir meg avslag. 

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvordan foregår egentlig behandlingen mot unnvikende pf? Blir man bedre av å gå på DPS en gang i uken og snakke?

Ja, jeg har hørt om folk som har blitt bedre av det i alle fall (i tillegg til eksponering så klart), tror også gruppeterapi er ganske vanlig. Vet ikke om de tilbyr sistnevnte her jeg bor da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...