Gjest potinta Skrevet 23. september 2000 Del Skrevet 23. september 2000 Da jeg skulle amme min datter i dagtidlig, måtte jeg bare "røske vekk" puppen med det samme, for det gjorde så fryktelig vondt. Da jeg så etter så jeg at det hadde dannet seg en slags liten kul helt inntill brystvorten. Hva i all verden kan dette være?? Den er veldig liten, og synes ikke med det blotte øyet, men den er der, og det gjør fryktelig vondt hver gang jeg prøver å legge min datter inntill. Jeg klarer rett og slett ikke å amme på det brysetet, for det svir helt forferdelig. Jeg skjønner ingenting. Håper bare at det kan "gå vekk" veldig snart, ellers blir det jo brystspreng når jeg ikke klarer å amme med det brystet. Noen som har opplevd lignende? Jeg lurte på om det rett og slett kan være en kvise???? Litt rart å få det akkurat der da, har aldri hatt kviser på puppa før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4955-fryktelig-vond-brystvorte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenche Skrevet 23. september 2000 Del Skrevet 23. september 2000 Hei! Kanskje det er en tilstoppet melkegang? Jeg har vært plaget med dette - og det kan føre til betennelse. Det som kan hjelpe er å gå i dusjen og massere ut melken under varmt vann - varme omslag kan også hjelpe. Det er forferdelig vondt når babyen suger på den - det vet jeg av erfaring! Men helsestasjonen har sagt til meg at det hjelper å legge barnet til så ofte som mulig, og prøve å massere det bort mens det suger. Jeg hadde tilstoppede melkeganger for noen uker siden og fulgte disse rådene, og selv om jeg lå 3 dager med feber, så slapp jeg iallefall pencilinkur. Man må bare bite tennene sammen å prøve å få ut melken, enten ved at barnet suger eller ved pumping (som jeg også gjorde). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4955-fryktelig-vond-brystvorte/#findComment-27501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 25. september 2000 Del Skrevet 25. september 2000 Kjære potinta. Du har fått tips fra en om at det kan være en tett melkegang. Kan du se noen hvite porer eller blemmer på brystknoppen? Noen ganger tetter kun en melkegang seg og da blir det en hvit propp i en av utførselsgangene. Er det dette så må du følge rådene du fikk med å prøve å tømme denne gangen ellers blir det verre. Det kan også være en betent pore i huden. Blir det ikke bedre i løpet av dagen bør du få lege eller helsesøster til å se på det slik at du kan få et mere konkret råd. Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4955-fryktelig-vond-brystvorte/#findComment-27894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.