Gå til innhold

Hva er forskjellen på k-ptsd og ptsd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

La det med traume og traumebehandling ligge til de pågående belastningene evt tar slutt.

Traumebehandling er noe som gis når det ikke lenger er alvorlige ting som skjer/verden er ufarlig, men symptomer dukker opp pga av det som skjedde tidligere.

Dette er nok mitt siste innlegg om dette uansett hvor mange "ja, men...." som måtte komme.

Hvorfor ikke la være å svare i stede for å gørte ut dritt? Du velger jo selv hva du svarer på, vettu 

Anonymkode: 2c6f0...a56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke la være å svare i stede for å gørte ut dritt? Du velger jo selv hva du svarer på, vettu 

Jeg ser ingenting "dritt" i det innlegget. Bare en tydelig beskjed om at man har sett at TS alltid kommer med nye spørsmål uansett hvor mange svar han/hun får, og at nachnoo ikke lenger har tenkt å være med på den runddansen enda en gang. Noe jeg synes er helt forståelig.

Anonymkode: 24c6a...a46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ingenting "dritt" i det innlegget. Bare en tydelig beskjed om at man har sett at TS alltid kommer med nye spørsmål uansett hvor mange svar han/hun får, og at nachnoo ikke lenger har tenkt å være med på den runddansen enda en gang. Noe jeg synes er helt forståelig.

Hvordan vet dere at ts er den dere tror det er når hun er anonym?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg leste ikke svaret til nachno som dritt. Han bare skrev at han ikke ville svare mer. Men vet ikke hvorfor han måtte poengtere det da. Er jo som du sier bare å svare på det man ønsker. Jeg stilte bare spørsmål om noe jeg lurte på og det kom naturlig oppfølgingsspørsmål. Syns ikke det er så rart, man kan jo ikke bare svelge alle svar uten å trenge å klargjøre eller forklare litt nøyere hva det er man prøvde få frem. Jeg er foresten ikke ts.

Anonymkode: 46b74...cce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet dere at ts er den dere tror det er når hun er anonym?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leste ikke svaret til nachno som dritt. Han bare skrev at han ikke ville svare mer. Men vet ikke hvorfor han måtte poengtere det da. Er jo som du sier bare å svare på det man ønsker. Jeg stilte bare spørsmål om noe jeg lurte på og det kom naturlig oppfølgingsspørsmål. Syns ikke det er så rart, man kan jo ikke bare svelge alle svar uten å trenge å klargjøre eller forklare litt nøyere hva det er man prøvde få frem. Jeg er foresten ikke ts.

Jeg skrev feil. Det er ikke TS jeg mener, men AB-cce som er sitert her. 

Vet at det er henne/han fordi det er svært enkelt å kjenne igjen formuleringene og spørsmålene. Og ikke minst er det sikreste tegnet at spørsmålene ikke stopper. Får vedkommende svar, så kommer det garantert et nytt spørsmål. Kommer det et svar der, så kommer et nytt spørsmål osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bra forklaring. Jeg tenker imidlertid at det med at «grunnlaget for trygghet, kontakt og tillit til verden blir forstyrret av utrygghet» kan oppstå også i voksen alder hvis det for eksempel skjer noe opprivende med den og de som var tryggheten og omsorgspersonen og den grunnleggende tryggheten blir satt i et spørsmålstegn, hvis du skjønner? At alt man hadde og trodde var trygt stabilt og kontrollert ikke er det likevel og man ikke får hjelp eller blir veldig alene i voldsomme ting. 

det blir ikke riktig å trekke inn kptsd her. tenk på kptsd innenfor barndom og utviklingstraumer. husk at som voksen med en noenlunde normal barndom og oppvekst er grunnmuren allerede på plass. derfor blir dette «grunnlaget for trygghet, kontakt og tillit til verden blir forstyrret av utrygghet» misvisende (med unntak av noen få ekstreme tilfeller som krigsfanger).

Anonymkode: 3a942...0b5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...