Gå til innhold

Kopipreparat/ikke bra.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

I natt tok jeg zopiclone istedenfor imovane og merket forskjell, sover bedre på imovane men får gi det en sjans for har jo en hel pakke nå. Ellers må jo psykiateren skrive det ut på nytt, flere som merker forskjell? Så sier de på apoteket at det er det samme, det sier de alltid men det er ikke det. 

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet

Kan det være mindemiddelet som er forskjellig? Jeg vet ikke hva det har å si for effekt. 

Etter 5 år kan preparater kopieres. De må bevise at det har samme effekt før det kan ut på markedet. Grunnen til at originalen er dyrere er forskningsutgiftene. 

Bare skriv dette på google så kommer det opp.

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

I natt tok jeg zopiclone istedenfor imovane og merket forskjell, sover bedre på imovane men får gi det en sjans for har jo en hel pakke nå. Ellers må jo psykiateren skrive det ut på nytt, flere som merker forskjell? Så sier de på apoteket at det er det samme, det sier de alltid men det er ikke det. 

Det er ingen forskjell. Det er zoplicone i begge, det er det som er virkestoffet. Imovane er bare markedsnavnet for et legemiddel som inneholder zoplicone. Det er altså synonoympreparater.

Anonymkode: 39316...fea

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Hmm jeg føler jeg har opplevd det samme. Men folk sier jo det er akkurat det samme🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Hmm jeg føler jeg har opplevd det samme. Men folk sier jo det er akkurat det samme🤷🏻‍♀️

Det er det, virkestoffet er det samme. Hodet spiller oss et puss i blant :) 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ingen forskjell. Det er zoplicone i begge, det er det som er virkestoffet. Imovane er bare markedsnavnet for et legemiddel som inneholder zoplicone. Det er altså synonoympreparater.

Hvorfor har de to av det da? 

stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Ja samme med seroquel og kopipreparatet, forskjell. 

stjernestøv
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (15 minutter siden):

Kan det være mindemiddelet som er forskjellig? Jeg vet ikke hva det har å si for effekt. 

Etter 5 år kan preparater kopieres. De må bevise at det har samme effekt før det kan ut på markedet. Grunnen til at originalen er dyrere er forskningsutgiftene. 

Bare skriv dette på google så kommer det opp.

Ok. Mulig det er hjernen min som lurer meg da men når jeg sover? 

stjernestøv
Skrevet

Samme med risperidon og risperdal, risperidon er best for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Hvorfor har de to av det da? 

Det er flere legemiddelfirma som produserer medisiner med samme virkestoff

Skrevet

Det er ofte ulik virkning mellom kopipreparater. De som nevnes, zopiklone og quetiapin, samt lisdeksamfetamin, er der det oftest rapporteres en klar forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Det er ofte ulik virkning mellom kopipreparater. De som nevnes, zopiklone og quetiapin, samt lisdeksamfetamin, er der det oftest rapporteres en klar forskjell. 

Hvilken quetiapin er best?

Anonymkode: f30be...ba2

Skrevet

Hvorfor er det så mange leger og farmasøyter som påstår det ikke er forskjell?

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ok. Da innbiller jeg meg det ikke og smaken er ulik og. 

stjernestøv
Skrevet
knas skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så mange leger og farmasøyter som påstår det ikke er forskjell?

Min lege godtok at jeg hadde ulik virkning av relpax og kopipreparatet. 

Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Min lege godtok at jeg hadde ulik virkning av relpax og kopipreparatet. 

Min fastlege godtar også det på Imigran og Seretide. Og andre medisiner jeg bruker, merker jeg ingen nevneverdig forskjell på, så da bryr jeg meg ikke. Men ellers hører jeg det ofte blir sagt. 

stjernestøv
Skrevet
knas skrev (3 minutter siden):

Min fastlege godtar også det på Imigran og Seretide. Og andre medisiner jeg bruker, merker jeg ingen nevneverdig forskjell på, så da bryr jeg meg ikke. Men ellers hører jeg det ofte blir sagt. 

Ja på apoteket sier de det er det samme. 

Skrevet

kopipreparater kan være litt annerledes fordi det er "pakket" annerledes (andre hjelpestoffer)

Skrevet
Marye skrev (9 minutter siden):

kopipreparater kan være litt annerledes fordi det er "pakket" annerledes (andre hjelpestoffer)

Jeg har ikke nok kunnskap til å si hvorfor det er slik. Og det er på grunn av hjelpestoffer eller virkestoffer. Men poenget er at de virker dårligere. Så hvis migrenen ikke slipper taket, eller jeg faktisk puster dårligere, så er det nok grunn for meg til å bytte tilbake til originalpreparat. Jeg har hørt flere påstå det samme om de to medisinene jeg bruker. Så noen er tydeligvis verre enn andre. Noen Nachnoo også sier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...