stjernestøv Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober I natt tok jeg zopiclone istedenfor imovane og merket forskjell, sover bedre på imovane men får gi det en sjans for har jo en hel pakke nå. Ellers må jo psykiateren skrive det ut på nytt, flere som merker forskjell? Så sier de på apoteket at det er det samme, det sier de alltid men det er ikke det. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Kan det være mindemiddelet som er forskjellig? Jeg vet ikke hva det har å si for effekt. Etter 5 år kan preparater kopieres. De må bevise at det har samme effekt før det kan ut på markedet. Grunnen til at originalen er dyrere er forskningsutgiftene. Bare skriv dette på google så kommer det opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober stjernestøv skrev (7 minutter siden): I natt tok jeg zopiclone istedenfor imovane og merket forskjell, sover bedre på imovane men får gi det en sjans for har jo en hel pakke nå. Ellers må jo psykiateren skrive det ut på nytt, flere som merker forskjell? Så sier de på apoteket at det er det samme, det sier de alltid men det er ikke det. Det er ingen forskjell. Det er zoplicone i begge, det er det som er virkestoffet. Imovane er bare markedsnavnet for et legemiddel som inneholder zoplicone. Det er altså synonoympreparater. Anonymkode: 39316...fea 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Hmm jeg føler jeg har opplevd det samme. Men folk sier jo det er akkurat det samme🤷🏻♀️ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden): Hmm jeg føler jeg har opplevd det samme. Men folk sier jo det er akkurat det samme🤷🏻♀️ Det er det, virkestoffet er det samme. Hodet spiller oss et puss i blant Anonymkode: 39316...fea 1 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ingen forskjell. Det er zoplicone i begge, det er det som er virkestoffet. Imovane er bare markedsnavnet for et legemiddel som inneholder zoplicone. Det er altså synonoympreparater. Anonymkode: 39316...fea Hvorfor har de to av det da? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden): Hmm jeg føler jeg har opplevd det samme. Men folk sier jo det er akkurat det samme🤷🏻♀️ Ja samme med seroquel og kopipreparatet, forskjell. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober UtakknemligDiva skrev (15 minutter siden): Kan det være mindemiddelet som er forskjellig? Jeg vet ikke hva det har å si for effekt. Etter 5 år kan preparater kopieres. De må bevise at det har samme effekt før det kan ut på markedet. Grunnen til at originalen er dyrere er forskningsutgiftene. Bare skriv dette på google så kommer det opp. Ok. Mulig det er hjernen min som lurer meg da men når jeg sover? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober Samme med risperidon og risperdal, risperidon er best for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober stjernestøv skrev (32 minutter siden): Hvorfor har de to av det da? Det er flere legemiddelfirma som produserer medisiner med samme virkestoff Anonymkode: 39316...fea 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Felleskatalogen: Imovane: https://www.felleskatalogen.no/medisin/imovane-sanofi-aventis-560033?markering=0 (virkestoff zopiklon) Zopiclone: https://www.felleskatalogen.no/medisin/zopiclone-grindeks-grindeks-759296?markering=0 (virkestoff zopiklon) ulike produsenter - merkenavn, samme innhold. Anonymkode: 39316...fea 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Det er ofte ulik virkning mellom kopipreparater. De som nevnes, zopiklone og quetiapin, samt lisdeksamfetamin, er der det oftest rapporteres en klar forskjell. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober nachnoo skrev (2 minutter siden): Det er ofte ulik virkning mellom kopipreparater. De som nevnes, zopiklone og quetiapin, samt lisdeksamfetamin, er der det oftest rapporteres en klar forskjell. Hvilken quetiapin er best? Anonymkode: f30be...ba2 0 Siter
knas Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Hvorfor er det så mange leger og farmasøyter som påstår det ikke er forskjell? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober nachnoo skrev (2 minutter siden): Det er ofte ulik virkning mellom kopipreparater. De som nevnes, zopiklone og quetiapin, samt lisdeksamfetamin, er der det oftest rapporteres en klar forskjell. Ok. Da innbiller jeg meg det ikke og smaken er ulik og. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober knas skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så mange leger og farmasøyter som påstår det ikke er forskjell? Min lege godtok at jeg hadde ulik virkning av relpax og kopipreparatet. 0 Siter
knas Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober stjernestøv skrev (5 minutter siden): Min lege godtok at jeg hadde ulik virkning av relpax og kopipreparatet. Min fastlege godtar også det på Imigran og Seretide. Og andre medisiner jeg bruker, merker jeg ingen nevneverdig forskjell på, så da bryr jeg meg ikke. Men ellers hører jeg det ofte blir sagt. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober Forfatter Skrevet 1. oktober knas skrev (3 minutter siden): Min fastlege godtar også det på Imigran og Seretide. Og andre medisiner jeg bruker, merker jeg ingen nevneverdig forskjell på, så da bryr jeg meg ikke. Men ellers hører jeg det ofte blir sagt. Ja på apoteket sier de det er det samme. 0 Siter
Marye Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober kopipreparater kan være litt annerledes fordi det er "pakket" annerledes (andre hjelpestoffer) 0 Siter
knas Skrevet 1. oktober Skrevet 1. oktober Marye skrev (9 minutter siden): kopipreparater kan være litt annerledes fordi det er "pakket" annerledes (andre hjelpestoffer) Jeg har ikke nok kunnskap til å si hvorfor det er slik. Og det er på grunn av hjelpestoffer eller virkestoffer. Men poenget er at de virker dårligere. Så hvis migrenen ikke slipper taket, eller jeg faktisk puster dårligere, så er det nok grunn for meg til å bytte tilbake til originalpreparat. Jeg har hørt flere påstå det samme om de to medisinene jeg bruker. Så noen er tydeligvis verre enn andre. Noen Nachnoo også sier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.