Gå til innhold

Min erfaring med seroquel, eller quetiapin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk lyst å skrive et innlegg her for å fortelle om min erfaring med seroquel, ikke for å avskrekke folk fra å bruke medisiner, autoseponere uten å snakke med lege først, eller tro at akkurat min erfaring vil gjelde din. Jeg skriver dette ment for å tankevekke rundt medisinbruk. 

Serquel ble skrevet ut for meg fordi jeg sov dårlig, og slet med uro og angst generelt. Vi skal vel ikke skrive doser her, men jeg kan vel si at jeg ikke fikk utskrevet de aller minste dosene. Jeg skulle ta noe på morgen, resten om kveld. (Jeg vet at om du dobler den dosen jeg fikk på det meste så kan det virke antidepressivt for å si det slik.) Nå brukte ikke jeg alltid så mye, da jeg syntes det ble litt nok, så jeg tok kanskje en tredel av dosen ca.  Jeg gikk nå på den et par år, uten å føle det hjalp for angsten, eller at søvnen ble så mye bedre etter hvert. I begynneslen sov jeg nye bedre, det gjorde jeg, Så jeg sluttet, også fordi det er vanskelig  å holde vekten på den.

I perioden ette jeg sluttet ble jeg veldig søvnløs en periode, men jeg følte på en klarhet i hele systemet, i hodet og kropp. Og en ro i tankene jeg ikke har kjent på på flere år. Jeg hadde den roligste og beste sommereren ever. Mindre angst, følte meg lettere, mer energi. Ja, det var tydeligvis ikke medisinen for meg da. Så nå holder jeg meg til truxal for å få sove om kvelden, som jeg ikke føler gjør meg tung. Noe må jeg ha for å sove på, med min insomnia.

Så mange medisiner må en jo gå på, selv om de gir betydelige bivirkninger, slik er det bare. Da må en godta det. Men jeg kan vel ikke være den ene som opplever noe slikt heller?

Derfor er det viktig å gå gjennom medisinen med legen din med jevne mellomrom og diskutere de ulike medisinene en står på.

Så jeg fikk mer angst og uro av seroquel, ble tyngre av den, selv på lave doser, (prøvde ut det og)

Ja det var det jeg hadde på hjertet i dag.

''

'''

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tillatt å skrive hvilken dose en selv bruker. Det som ikke er tillatt er å gi andre råd om doser.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg fikk 1000mg om dagen og psykiateren ville opp i 1200. Det ble ubehagelig. Fikk angst rett og slett. Psykiateren var en venn av svigerfamilien jeg hadde da og keg hadde store problemer med psyken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...