stjernestøv Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden hva mener du? Jeg har ikke tro på det. https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/vg420X/helseaktoerer-og-mediene-overdriver-om-vinterdepresjon?referer=https%3A%2F%2Fwww.bt.no 1 Siter
stjernestøv Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Det er så mange som sier de har vinterdepresjon men har de prøvd skikkelig depresjon før? 1 Siter
cathlin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tror jeg hadde fått diagnosen hvis den fantes. Som regel tungt deprimert på denne tiden av året. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 57 minutter siden Forfatter Skrevet 57 minutter siden cathlin skrev (23 minutter siden): Tror jeg hadde fått diagnosen hvis den fantes. Som regel tungt deprimert på denne tiden av året. Ok. Men så tungt deprimert at du blir helt hemmet av det? da er det vel ekte depresjon? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden stjernestøv skrev (4 minutter siden): Ok. Men så tungt deprimert at du blir helt hemmet av det? da er det vel ekte depresjon? Det er jo ikke depresjon hvis man ikke blir hemmet av den. Anonymkode: 24ca5...01b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 50 minutter siden Forfatter Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke depresjon hvis man ikke blir hemmet av den. Anonymkode: 24ca5...01b Nei enig i det. når man klarer massevis av ting er det ikke depresjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden stjernestøv skrev (7 minutter siden): Nei enig i det. når man klarer massevis av ting er det ikke depresjon. Nei, og derfor er vinterdepresjon også "ekte" depresjon. Det finnes mange former for det du kalle "ekte" depresjon. Anonymkode: 24ca5...01b 0 Siter
cathlin Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden stjernestøv skrev (15 minutter siden): Ok. Men så tungt deprimert at du blir helt hemmet av det? da er det vel ekte depresjon? Mulig jeg misforstod her. Skjønte ikke forskjellen på vinterdepresjon og ekte depresjon? Jeg mener bare at det kan være en sammenheng mellom årstider og variasjoner i stemningsleiet. Kan godt være jeg tar feil og at det er andre årsaker. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 34 minutter siden Forfatter Skrevet 34 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, og derfor er vinterdepresjon også "ekte" depresjon. Det finnes mange former for det du kalle "ekte" depresjon. Anonymkode: 24ca5...01b ok men syns det er så mange med vinterdepresjon og de klarer seg helt fint. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden stjernestøv skrev (2 minutter siden): ok men syns det er så mange med vinterdepresjon og de klarer seg helt fint. Kanskje er depresjonen mild da? Depresjon må ikke være alvorlig eller ingenting. Ved mild depresjon KAN det være vanskelig å oppdage hvis man ikke har et nært forhold til personen eller lignende. Anonymkode: 24ca5...01b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30 minutter siden Forfatter Skrevet 30 minutter siden cathlin skrev (4 minutter siden): Mulig jeg misforstod her. Skjønte ikke forskjellen på vinterdepresjon og ekte depresjon? Jeg mener bare at det kan være en sammenheng mellom årstider og variasjoner i stemningsleiet. Kan godt være jeg tar feil og at det er andre årsaker. Nei jeg mener folk sier de har vinterdepresjon og klarer seg helt fint, at man kan svinge med årstidene er jo forståelig men er det da depresjon? men jeg er ingen ekspert. min datter sier hun har vinterdepresjon men klarer og gå ut å feste og være glad da, det forstår jeg ikke. og jeg tror det henger sammen med alkohol. man kan bli nedstemt etter å ha drukket alkohol. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28 minutter siden Forfatter Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje er depresjonen mild da? Depresjon må ikke være alvorlig eller ingenting. Ved mild depresjon KAN det være vanskelig å oppdage hvis man ikke har et nært forhold til personen eller lignende. Anonymkode: 24ca5...01b Ok, kan gi meg på det men mange med mild depresjon da. 0 Siter
cathlin Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden stjernestøv skrev (7 minutter siden): Nei jeg mener folk sier de har vinterdepresjon og klarer seg helt fint, at man kan svinge med årstidene er jo forståelig men er det da depresjon? men jeg er ingen ekspert. min datter sier hun har vinterdepresjon men klarer og gå ut å feste og være glad da, det forstår jeg ikke. og jeg tror det henger sammen med alkohol. man kan bli nedstemt etter å ha drukket alkohol. Vanskelig å si. Blir hun ofte nedstemt etter å ha drukket alkohol? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12 minutter siden Forfatter Skrevet 12 minutter siden cathlin skrev (1 minutt siden): Vanskelig å si. Blir hun ofte nedstemt etter å ha drukket alkohol? Ja det er jo vanskelig å si. Ja har merket hun blir nedstemt etter å ha drukket alkohol og senere i uka er alt tipp topp, kan man svinge sånn ved depresjon? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden stjernestøv skrev (5 minutter siden): Ja det er jo vanskelig å si. Ja har merket hun blir nedstemt etter å ha drukket alkohol og senere i uka er alt tipp topp, kan man svinge sånn ved depresjon? Men har hun fått en diagnose eller er det bare noe hun sier selv? Anonymkode: 24ca5...01b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3 minutter siden Forfatter Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men har hun fått en diagnose eller er det bare noe hun sier selv? Anonymkode: 24ca5...01b Det er noe hun sier selv, har bedt henne å gå til lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.