Gå til innhold

Vinterdepresjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Det er så mange som sier de har vinterdepresjon men har de prøvd skikkelig depresjon før? 

Skrevet

Tror jeg hadde fått diagnosen hvis den fantes. Som regel tungt deprimert på denne tiden av året. 

Skrevet
cathlin skrev (23 minutter siden):

Tror jeg hadde fått diagnosen hvis den fantes. Som regel tungt deprimert på denne tiden av året. 

Ok. Men så tungt deprimert at du blir helt hemmet av det? da er det vel ekte depresjon? 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Men så tungt deprimert at du blir helt hemmet av det? da er det vel ekte depresjon? 

Det er jo ikke depresjon hvis man ikke blir hemmet av den. 

Anonymkode: 24ca5...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke depresjon hvis man ikke blir hemmet av den. 

Nei enig i det. når man klarer massevis av ting er det ikke depresjon. 

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Nei enig i det. når man klarer massevis av ting er det ikke depresjon. 

Nei, og derfor er vinterdepresjon også "ekte" depresjon. Det finnes mange former for det du kalle "ekte" depresjon. 

Skrevet
stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Mulig jeg misforstod her. Skjønte ikke forskjellen på vinterdepresjon og ekte depresjon?

Jeg mener bare at det kan være en sammenheng mellom årstider og variasjoner i stemningsleiet. Kan godt være jeg tar feil og at det er andre årsaker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, og derfor er vinterdepresjon også "ekte" depresjon. Det finnes mange former for det du kalle "ekte" depresjon. 

ok men syns det er så mange med vinterdepresjon og de klarer seg helt fint. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

ok men syns det er så mange med vinterdepresjon og de klarer seg helt fint. 

Kanskje er depresjonen mild da? Depresjon må ikke være alvorlig eller ingenting. Ved mild depresjon KAN det være vanskelig å oppdage hvis man ikke har et nært forhold til personen eller lignende. 

Skrevet
cathlin skrev (4 minutter siden):

Mulig jeg misforstod her. Skjønte ikke forskjellen på vinterdepresjon og ekte depresjon?

Jeg mener bare at det kan være en sammenheng mellom årstider og variasjoner i stemningsleiet. Kan godt være jeg tar feil og at det er andre årsaker. 

Nei jeg mener folk sier de har vinterdepresjon og klarer seg helt fint, at man kan svinge med årstidene er jo forståelig men er det da depresjon? men jeg er ingen ekspert. min datter sier hun har vinterdepresjon men klarer og gå ut å feste og være glad da, det forstår jeg ikke. og jeg tror det henger sammen med alkohol. man kan bli nedstemt etter å ha drukket alkohol. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje er depresjonen mild da? Depresjon må ikke være alvorlig eller ingenting. Ved mild depresjon KAN det være vanskelig å oppdage hvis man ikke har et nært forhold til personen eller lignende. 

Ok, kan gi meg på det men mange med mild depresjon da. 

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Nei jeg mener folk sier de har vinterdepresjon og klarer seg helt fint, at man kan svinge med årstidene er jo forståelig men er det da depresjon? men jeg er ingen ekspert. min datter sier hun har vinterdepresjon men klarer og gå ut å feste og være glad da, det forstår jeg ikke. og jeg tror det henger sammen med alkohol. man kan bli nedstemt etter å ha drukket alkohol. 

Vanskelig å si.

Blir hun ofte nedstemt etter å ha drukket alkohol? 

Skrevet
cathlin skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si.

Blir hun ofte nedstemt etter å ha drukket alkohol? 

Ja det er jo vanskelig å si. 

Ja har merket hun blir nedstemt etter å ha drukket alkohol og senere i uka er alt tipp topp, kan man svinge sånn ved depresjon? 

Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo vanskelig å si. 

Ja har merket hun blir nedstemt etter å ha drukket alkohol og senere i uka er alt tipp topp, kan man svinge sånn ved depresjon? 

Men har hun fått en diagnose eller er det bare noe hun sier selv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men har hun fått en diagnose eller er det bare noe hun sier selv? 

Det er noe hun sier selv, har bedt henne å gå til lege. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...