AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hva er deres erfaring med å begynne å jobbe igjen etter å ha vært deprimert? Hva er viktig å tenke på f.eks? Jeg er litt redd for om jeg begynner for tidlig å jobbe så vil det forverre tilfriskningen? Anonymkode: 6a6da...b96 0 Siter
nachnoo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er deres erfaring med å begynne å jobbe igjen etter å ha vært deprimert? Hva er viktig å tenke på f.eks? Jeg er litt redd for om jeg begynner for tidlig å jobbe så vil det forverre tilfriskningen? Anonymkode: 6a6da...b96 Hvis arbeidsoppgavene er passe store vil det påskynde tilfriskningen. Men pass på at det ikke blir for mye. Gradert sykemelding med langsom opptrapping pleier å være det beste. 0 Siter
munchin Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg begynte i 20 prosent. Da var jeg rimelig nede for telling. Økte etterpå til 30, deretter 40 og nå 50 prosent. Over en periode på 1, 5 år. I begynnelsen kjente jeg ikke på at jobben gav energi, men det gjør jeg tildels nå (depresjon, angst og utmattelse). 0 Siter
munchin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (2 timer siden): Hvis arbeidsoppgavene er passe store vil det påskynde tilfriskningen. Men pass på at det ikke blir for mye. Gradert sykemelding med langsom opptrapping pleier å være det beste. Som du beskriver fungerte veldig bra for meg selv om det til tider var knallhardt å stå i jobb. Glad for at jeg ikke gav meg! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden munchin skrev (3 minutter siden): Som du beskriver fungerte veldig bra for meg selv om det til tider var knallhardt å stå i jobb. Glad for at jeg ikke gav meg! Hvordan fungerte det med å ivareta andre behov enn jobb? Jeg står i litt samme situasjon (har begynt å studere 50%) etter flere år med sykdom, og jeg merker at depresjonen ikke er helt borte. Jeg sliter enormt med å ivareta personlig hygiene, lage mat, rydde og vaske opp og holde orden hjemme. Føler meg så sliten og trøtt, og klarer ikke å bry meg om jeg møter opp uten å ha vasket meg på flere dager. Anonymkode: 0f3c6...4c8 0 Siter
munchin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Personlig hygiene er viktig for meg så det opprettholder jeg. Jeg er heller ikke depresjonsfri og jeg har utmattelse så det blir lite husvask (det må mannen gjøre). Jeg lager middag og vasker klær. Har heller ikke mer energi etter jobb til å gjøre andre aktiviteter enn handling. Er sosial en sjelden gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.