Gå til innhold

Begynne å jobbe igjen etter depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaring med å begynne å jobbe igjen etter å ha vært deprimert? Hva er viktig å tenke på f.eks? Jeg er litt redd for om jeg begynner for tidlig å jobbe så vil det forverre tilfriskningen?

Anonymkode: 6a6da...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er deres erfaring med å begynne å jobbe igjen etter å ha vært deprimert? Hva er viktig å tenke på f.eks? Jeg er litt redd for om jeg begynner for tidlig å jobbe så vil det forverre tilfriskningen?

Anonymkode: 6a6da...b96

Hvis arbeidsoppgavene er passe store vil det påskynde tilfriskningen. Men pass på at det ikke blir for mye. Gradert sykemelding med langsom opptrapping pleier å være det beste.

Skrevet

Jeg begynte i 20 prosent. Da var jeg rimelig nede for telling. Økte etterpå til 30, deretter 40 og nå 50 prosent. Over en periode på 1, 5 år. I begynnelsen kjente jeg ikke på at jobben gav energi, men det gjør jeg tildels nå (depresjon,  angst og utmattelse).

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Hvis arbeidsoppgavene er passe store vil det påskynde tilfriskningen. Men pass på at det ikke blir for mye. Gradert sykemelding med langsom opptrapping pleier å være det beste.

Som du beskriver fungerte veldig bra for meg selv om det til tider var knallhardt å stå i jobb. Glad for at jeg ikke gav meg!

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (3 minutter siden):

Som du beskriver fungerte veldig bra for meg selv om det til tider var knallhardt å stå i jobb. Glad for at jeg ikke gav meg!

Hvordan fungerte det med å ivareta andre behov enn jobb? Jeg står i litt samme situasjon (har begynt å studere 50%) etter flere år med sykdom, og jeg merker at depresjonen ikke er helt borte. Jeg sliter enormt med å ivareta personlig hygiene, lage mat, rydde og vaske opp og holde orden hjemme. Føler meg så sliten og trøtt, og klarer ikke å bry meg om jeg møter opp uten å ha vasket meg på flere dager. 

Anonymkode: 0f3c6...4c8

Skrevet

Personlig hygiene er viktig for meg så det opprettholder jeg. Jeg er heller ikke depresjonsfri og jeg har utmattelse så det blir lite husvask (det må mannen gjøre). Jeg lager middag og vasker klær. Har heller ikke mer energi etter jobb til å gjøre andre aktiviteter enn handling. Er sosial en sjelden gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...