Gå til innhold

Ser du på deg selv som alvorlig syk?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
Fru2020 skrev (13 minutter siden):

Det er jo rapporter fra andre som har observert deg som utgjør uføresøknaden og ikke det du selv kommer med.

I så fall må det være et misforhold mellom det som sies og det som observeres, det er noe annet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Fru2020 said:

Nei det er ikke slik. Det skal veldig mye til å få gjennom en søknad. Det tar flere år med utprøvinger og behandlinger før man i det hele tatt kan søke og selv da er det mange som får nei.

Hvis det er veldig åpenbart at man er for syk og ikke kan jobbe så tar det ikke lang tid. Disse trenger ikke gå gjennom utprøvinger eller perioder med aap. De med veldig alvorlig psykiske problemer får ufør uten å først være på aap. 

Anonymkode: 9b9ba...063

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er veldig åpenbart at man er for syk og ikke kan jobbe så tar det ikke lang tid. Disse trenger ikke gå gjennom utprøvinger eller perioder med aap. De med veldig alvorlig psykiske problemer får ufør uten å først være på aap. 

Ja, jeg måtte ikke ha utprøvinger. Helse frarådet det. Så jeg synes det var ganske enkelt å få ufør. Selv om det tok fem år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er veldig,  veldig sjeldent at man slipper aap. Men det skjer jo. 

Jeg måtte de tre årene på aap, men måtte ikke prøve meg i jobb fordi det var åpenbart at jeg ikke var I stand til det. 

Skrevet
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Hm.....det handlet ikke så mye om hva jeg svarte, mer hva helsevesenet observerte. Det er jo rapporter fra andre som har observert deg som utgjør uføresøknaden og ikke det du selv kommer med.

Akkurat det er jeg ikke helt enig med deg i, - den enkelte bidrar i stor grad til hva som blir utfallet, både gjennom sine egne utsagn til NAV og deres representanter, og gjennom sine utsagn til behandlingsapparatet. 

Skrevet
Fru2020 skrev (21 timer siden):

Ble sittende å tenke på det i kveld.  Er jeg alvorlig syk? Jeg er jo så syk at jeg ikke er i stand til å jobbe, er ufør og har ikke krefter eller psyke til å leve det livet jeg ønsker. Men er jeg alvorlig syk?

Hva tenker du om deg selv? 

Til ditt første spørsmål: Jeg ville ikke ha tenkt at du var alvorlig syk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det slik? Men hvordan får de søknaden igjennom om de ikke har tungtveiende grunner for å ikke jobbe?

Anonymkode: 53884...669

Jeg tror ikke det er så mange som aktivt utnytter systemet, - men jeg tror det er en god del som ender opp som uføretrygdede som med fordel kunne fått en mye bedre tilrettelegging mht å være/komme i jobb. Veldig mange av de bedriftene som NAV overlater arbeids- avklaringen til, har ikke spesielt gode metoder eller resultater. Jeg vet om flere som hadde ønsket å være i jobb (f.eks. 50%) i en egnet jobb, men som aldri har fått mulighet til å prøve det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...